Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
Pentax

Windows 8

Rekommendera Poster

Hur många använder Windows 8 här på forumet?

Hur många har gett upp?

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungerar precis lika bra som Windows 7, tryck på windowsknappen och skriv det program du vill starta och tryck enter. Så jobbade jag förr och även nu.

Sen kan man ju pinna saker till taskbar precis som innan.

Kan hålla med om att det går optimera mycket mera, men jag går inte tillbaka till Windows 7.

Kika på youtube så lär man sig fort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja man kan undra varför göra något så enkelt bra mycket krångligare, kollade filmen och microsoft lär nog få mycket klagomål. Varför allt klickande kan man undra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gick från Mac till Pc - Windows 8, det enda som är bra är att excel funkar som det ska och formlerna funkar även hos kunder.. Det funkade inte när jag jobbade i Mac.

Windows har alltid varit segt, dåligt och jäkligt krångligt, W8 är inget undantag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör Windows 8 på MacBook Pro, för att jag tycker hårdvaran varit bra.

Nästa blir nog inte en Mac då det nu finns alternativ som är lika bra. Och lär komma fler, skulle vilja ha en med löstagbart t-bord. Då jag vill ha en laptop men med möjlighet att köra surfplatte läge ibland.



Även Mac OS blir segt på dålig hårdvara, ofta så säljs de billiga skitdatorer med Windows.

Köper man för samma pengar som en Mac så är det likvärdigt, sen  skall man ju köpa SSD disk. Värt varenda krona!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det några fördelar med 8.a?

Kört det ett tag men det verkar omöjligt att vänja sig vid skiten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stora skillnaden är att Win7 är gjort för datorer utan pekskärm.

Win8 är gjort för tablets(bärbara datorer med pekskärm). Man kör vanligt skrivbordsläge när man använder tangentbordet och App-läget när man kör på pekskärmen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kört 8an några veckor nu, och efter den första frustrationen kommer vi ganska bra överens, vill inte byta tillbaks längre.

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...