Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
gbgdc

Sea ray höjd?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon kan svara på hur hög en Sea ray sundancer 240/260 blir, mätt från vattenlinjen. Med respektive utan targabåge.

När man går ut från vår hamn passerar man en bro märkt 2,5m. Jag funderar på att införskaffa mej något i den stilen och antar att Sea ray, Regal, Chaparral är någolunda lika varandra höjdmässigt. Hade varit intressant att veta om man kommer under eller inte, då broöppningen verkar en aning bökigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Våran 260 Sundancer är 161cm hög. Då är det modellen utan targabåge. Vet att 240:n är ungefär lika hög då jag legat bredvid en flera gånger.

Men de med båge blir betydligt högre så tror inte du klarar brohöjden med båge.

Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter ju lovande!

Vet du hur hög den blir med kapellbågarna? Som jag fattat det har de allra flesta, kapellbågarna uppe? Men det kanske är relativt smidigt att fälla dessa?

När jag ändå har en Sundancerägare på tråden =), vad är det som skiljer 260:n från 240:n? Var finns de där extra 2 foten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet faktiskt inte höjden med bågarna,men de är smidiga att fälla om det skulle behövas.

Det som blir kvar på bågarna är biminitoppen,resten plockas av.

Vad som skiljer dessa båtar beror ju så klart på årsmodell,men skrovet -00 och upp som jag har är det att 260:n är lite större i alla utrymmen,utseendemässigt nästan identiska. Inget som man direkt ser skiljer massor.

260:n har toa med hålltank,tror jag inte 240:n har.

Sitter ofta micro i 260:n o det finns nog inte heller i 240:n.

Mer skåp o fack att stoppa grejer i på 260:n.

Är väl det jag kommer på just nu som skiljer dom åt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...