klas-b 0 Postad 18 Februari , 2014 hej håller på och skissar på en förstärkning till min båt se bilder och har hittat en mariner 2 cylindrig 2 taktare:) lång rigg är det viktigt vad gör det för skillnad? mer än att propelern är längre ner då deklart kommer mäst köra i lite större sjöar och lite i havet (har båten på kärra) är det lika bra att byta impellern direkt vid köp? den värkar ju billig? lite allmänt om mina planer? vad kan en sådan motor vara värd? har en 3,5 hästars och en elmotor att fiska med så detta blir mäst transport motor/nöjes körning tacksam för extremt snabba svar då jag vill köpa motorn innan den blir såld Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 19 Februari , 2014 Vill du veta vad en motor är värd så får du väl ange motorstyrka, modell, årsmodell och skick. Elstart ? Oljeinsprurning ? Ingår bensindunk ? Ser jag bilden på din båt så föreslår jag att du höjer akterspegeln med 15 cm så att du kan använda en långriggad motor, kan inte vara så svårt med lite plywood om du ändå skall förstärka akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klas-b 0 Postad 19 Februari , 2014 Säljer en Mariner 15 hk lång rigg och rorkult. Går, växlar, kyler fint. Fint skick! annons text måste jag höja akterspegeln? vill hälst ha så enkel lösning som möjligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser