Beaglee 0 Postad 18 Februari , 2014 hejsan! har en acad30a med 280DP undrar om man ska fylla på fett eller nått I struten mellan motor å drevet? sitter en skruv mitt uppepå å det ser ut som det har varit nån form av fett däri en gång i tiden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beaglee 0 Postad 18 Februari , 2014 Ingen som vet om det ska va fett i? Å isåfall hur mkt? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 18 Februari , 2014 Är motorn ur båten nu? I så fall skulle jag rekommendera att du byter primäraxellagren nu, då det inre inte går att byta, när motorn sitter på plats. Man kan pumpa i lite fett någom gång om året, ett par tag med fettsprutan bara. Man monterar en smörjnippel istället för pluggen. Gängan i hålet är 3/8 UNC, så det går inte med en standardnippel. Man får kåpa en från VP. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beaglee 0 Postad 18 Februari , 2014 Hej tack för svar! Känner inget glapp eller hör Några missljud så väntar nog med att Byta lagren! Lyfter dessutom ut motorn på nån timme! Men då pumpar jag i lite fett å är nöjd då! Tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser