KLirren81 0 Postad 15 Februari , 2014 Halloj! Jaha, då var båten köpt då, men utan båttrailer.. Har kikat runt efter en bromsad 80-trailer till min nya (=beggade) Regal 2250. Men den är ju för tung.. Nåt jag missat lite i min båtkalkyl, och båtttrailers för dessa lite tyngre maskiner är ju inte direkt billiga. Så fort totalvikten går över 2000kg på trailern, så rusade även priset (eller så är man bara dumsnål? Klart kvalité kostar..). Har sökt runt lite (även här på forumet), men inte hittat så mycket info om båttrailers från märket Vlemmix, är det någon här måntro som har nån erfarenhet från detta märke? Har fått ett pris inkl frakt, som jag tyckte var klart överkommligt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 15 Februari , 2014 Att tänka på är att båten har stegskrov. Mao så passar inte en trailer som har rullar i samma höj. Rullarna som kölen vilar på. Tex den på bilden kommer ej att passa. Går ju att bygga om iofs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KLirren81 0 Postad 15 Februari , 2014 Ah, tack för att du uppmärksammade det då! Har en annnan bild, där man ser att den främre rullen går att att höja/sänka.. Men då får man modda de andra rullarna då, så man kan höja/sänka dem då. Skulle skrovet ta skada annars lr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KLirren81 0 Postad 15 Februari , 2014 Hittade lösningen.. Får byta ut de övriga rullarna, med dessa justerbara stag/full fästen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wilga 6 Postad 15 Februari , 2014 Hej Är oxå på jakt efter trailer som lastar 2.200kg. Har du ngn länk till denna trailer? Med vänlig hälsning, Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KLirren81 0 Postad 15 Februari , 2014 Kolla med dessa, Jörgen.. bakombilen.se eller så http://www.vdpm.eu/bat_trailer.php#500 Jag kommer nog att beställa av den sistnämnda.. (Btw..rookie som jag är, är jag inte och trampar på otillåten företags reklam nu?? Måste ju få länka till nåt, klart jag har forum erfarenhet, men vissa är känsligare än andra..) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wilga 6 Postad 15 Februari , 2014 Tackar :-) Kan vara värt att kolla upp! Mvh Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser