Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
SeaRayTobbe

SÄLLSKAPET FÖR SEGELFRI SKÄRGÅRD?

Rekommendera Poster

SFSS FFSS ELLER SSS?

Finns en klubb. Sällskapet för segelfri skärgård. De har en fin dekal som jag med många vänner skulle vilja smycka våra båtar med. Men söker febrilt på nätet men finner inget.

Nån som känner till något?

Det är mest på skoj... Precis som att sätta AIK,DIF på bilen ;)

Man har ju redan visat sin ståndpunkt med att köra motorbåt, men om nån seglare mot alla odds skulle missförstå så vill man ju vara tydlig hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är redan tydlig genom att köra en felkonstruerad båt. En vimpel skulle knappast förtydliga din skeva livsinställning wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, nej, inte en vimpel, Toaen! Det skulle kunna uppfattas som ett litet stagsegel. Tänk på att han skäms för att han inte har en segelbåt. ;-)

// Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om all som kör felkonstruerade båtar hade sånt vett som TS - att skämmas och i hemlighet längta efter att äga en riktig båt. yes

Tänk så underbart det skulle va på sjön om alla seglade fina dagar med svaga vindar. smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äger just nu en motorbåt samt en segelbåt. Det är det enklaste sättet att kunna gilla och ogilla alla andra båtförare på våra vatten ;)

När jag tidigare i livet haft växelvis segelbåt och motorbåt så är det i ögonfallande hur man ändrar uppfattning gällande den andra båttypen och dess ägare :)

Har genom livet skällt på tokiga motorbåtsförare och tillika tokiga sneseglare men om jag själv får tänka efter så har jag aldrig gjort fel vilken båttyp jag ändå haft :)

Nu mera tycker jag det viktigaste är att vi alla njuter av båtlivet samt accepterar varandra oberoende vilken båttyp vi har.

Med förhoppning om en fin sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag seglar sen tre år tillbaka och har upplevt att båtmänniskor, när man träffas dom ute på sjön, i hamnar och kobbar, är extremt trevliga och hjälpsamma, ja som människor normalt är lite beroende på bemötande såklart.

Om jag skulle välja vilken typ av båt jag skulle färdas i enbart efter vilka erfarenheter jag har av de med- och mot-seglare jag träffat så vete fan.

Det finns ju alltid undantag. Jag har träffat två pissbyxor storyn förtäljer inte varför jag tycker så och inte vad byxorna tyckte om mej men båda var i allafall för tillfället besättning på segelbåtar.

Men som inom alla gengrer så återfinns alltid såna med anledning att ogilla eller hata  andra. Åka båt ger ju såklart en förträfflig möjlighet för detta.

Tänk vilken ynnest, om man är lagd åt det hållet, att möta en båt av fel sort som dessutom har besättning av fel sort... då du.. e väl sommaren räddad?? !!

Puss och kram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst borde man få tycka vad man vill så länge man inte utsätter andra för tvång, förtryck eller fara.

Men som oftast dyker det upp en hel del pekpinnar om man vågar öppna truten här.

Låt TS få tycka vad han vill. Själv tycker jag segelbåtar är vackra i ett kustlandskap. Havet borde räcka till alla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi som seglar är sällskapet evigt tacksamma för att den ändliga resurs som vinden utgör spars för oss. Skulle alla motorbåtar också sätta segel blir det till att sätta motor.

Nä, segelfri vind är en sällsynthet som vi alltid eftersträvar. Vi är dock för få och för upptagna med att segla för att organisera klubben så vi tackar för hjälpen med driften av klubben och att ni tänkt på oss.

Sällskapet För Sällsynta Seglare

forgus31

Var köper vi vimpeln?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore det inte fetare om alla i sällskapet började åka segelbåt och åkte endast med motor.Masten skulle kunna vara kvar, för att tydliggöra att det är en segelbåt.

Bommen och segel skulle det givetvis inte finnas utan man kunde kanske använda masten till något som visar ståndpunkten

Det skulle väl verkligen visa... eller.

Sen e frågan vem som bryr sig och varför.

Efter att jag blev seglare och blev totalförälkad i företeelsen så seglar jag ju i stort sett alltid, nästan utan vind.

HAr upptäckt att många, ibland dom flesta, åker fullt seglingsutrustade segelbåtar med motor, detta oavsett om det är perfekt seglingsvind till och med vind där dom skulle gå snabbare än med motot.

För mej skulle det kännas helt främmande. Hör ofta olika typer av kommentarer om varför andra kör med motor.

JAg är ev den uppfattningen att den som kör med motor gör det för sin skull, inte för att djävlas med mej men något vetenskapligt bevis har jag ju inte.

Tänk om det är ren konspiration, om dom köpt segelbåten bara för att visa att dom vill köra med motor... och för att reta upp mej? Snacka om målinriktning i så fall, fast lite taskigt sikte.

hahaha kul tråd i allafall. fram för mer ståndpunkter

Hur skulle AIK, Djurgården och vad alla föreningar heter klara sig lika bra ekonomiskt om det inte fanns just ståndpunkter och fanatiker. heja SuPS... Bästa laget av alla oavsett sport..

=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem tycker du att det är som tycker att TS inte ska få tycka som han tycker?

// Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...