Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
utsegla

Första turen 2014

Rekommendera Poster

Äntligen någorlunda lugnt väder. Skulle köra varm den gröne idag så passade jag samtidigt att få båtnad för min båtabstinens. Jag kör väl runt Fotö det brukar räcka.

Kan undra hur sälarna haft det i vinter? Jag kör och kollar på Ekeskärsskären. Mer än vanligt vad jag kan se 50 –60 stycken minst. Och trinda och knubbiga. På hemvägen såg jag en sillfläck och en säl som dök ner i den när jag kom var W Fotö.

Inte att undra på att fisken har försvunnit runt holmarna hemmavid. Sälarna tror jag dock äter sill nu. Skarvarna är nog den som äter upp småtorskarna. Hur som helst är det inte som förr med torskfisket.

Men ändå gott att få andas hav en liten stund idag. Båtmässa i morgon så är man igång med båtlivet igen.

post-10024031-1394237787,4462_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtmässa ja`! verkar vara nåt som hör till självklar allmänb ildning och ett måste när man är båtnisse.

Var och när är dessa båtmässor?

Vilka, om det finns fler, är dom man ska besöka?

Blir åxå sugen på sjösättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska oxo dit, men kom inte för tidigt, dom öppnar inte förrän kl 12.00! Ses vi i morron?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ju blåst en hel del under ganska lång tid. Dessutom östanvind, som för min del är den sämsta vindriktingen. Fredagen den 24 Januari blev det helt plötsligt skapligt väder. Dels behövde jag mer dieselolja och dels tänkte jag flytta båten en båtplats innåt.

En sväng till Smögen för att tanka diesel. Strålande väder. Nästan vykortsvackert.

http://thallatha.blogspot.se/2014/01/i-stallet-for-estelle.html

post-945-1394237787,9392_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...