Gå till innehåll
tisdag 15 april 2025
toaen

Räddades efter 13 månader på havet

Rekommendera Poster

En riktig solskenshistoria. Verkligheten överträffar dikten. När man ser hans glada, runda ansikte, vem skulle kunna ana vad han har varit med om?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Kosten måste ha varit riktigt näringsrik. Killen måste ha haft en väldans tur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är skeptisk! Har varit det sen jag läste artikeln och såg bilderna från första stund. Nu verkar det vara fler som har svårt att tro på den här otrolliga historien.

Jag har svårt att tro att man kan överleva i en 7 meters båt i 12 månader och då enbart på föda som man själv fångar. Hur lätt är det att fånga en vild fågel? Hur troligt är det att sticka ned sin ena arm som lockbete till hajar och sedan fånga dem i stjärten innan de hugger tag i armen. Hur många sköldpaddor kan man få tag i för att släcka törsten med deras blod mitt ute i atlanten?

Jose Salvador Alvarenga ser dessutom ut som om han levt ganska gott det senaste året. Han ser definitivt inte utmärglad och svag ut utan snarare som om han är i behov av en 5:2'a eller lilknande.

Nu ska jag inte bli för tråkigt nedsättande utan villigt erkänna att jag hoppas jag tänker fel och jag hoppas att den här historien är just sann för då är den precis så fantastisk som vi vill att den ska vara.

/gladius

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/forsta-intervjun-med-mirakelfiskaren_8958900.svd

Ja, jag reagerade också på den långa tiden, 13 månader, och att han såg så välnärd ut. Annars har man ju läst åtskilliga gånger om skeppsbrutna, som klarat ett par månaders drift i passaden både i Atlanten och Stilla Havet.

Till exempel Steven Callahan: Överleva - ensam 76 dagar på livflotte i Atlanten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får mig att tänka på norrmannen Claussen som bloggade och skrev en bok om hur det är att leva ett  helt år ensam i vildmarken, i verkligheten bodde han på hotell, bland annat i Torsby!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...