Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Nybbe79

Finnmaster 5700 open

Rekommendera Poster

Hejsan.

Någon som har erfarenhet av denna båt?

Har en granne som ska sälja sin.

Båten är från -08 och är extrautrustad, motorn från -10, en 115hk 4t.Yamaha som endast gått 50timmar och full service bok.. Båten är ej båttenmålad och är i nyskick, det medföljer även en 80 trailer -09. Han vill ha 250000:-, är detta ett vettigt pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en trevlig båt. Rätt motor med 115 hk som är max. Priset låter rimligt då en 80 trailer ingår. Beror ju lite på övrig utrustning också. Har den hydrualstyrning? Plotter?

Båten fick ny färgsättning 2010 (tror jag det var) och bytte namn till 57BR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jag vet är att det inte finns hyraulstyrning, hur funkar det med vanlig styrning till en så pass stor motor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min förra båt satt en 90 hk med vanligt styrning och det fungerar, men på min nuvarande har jag hydralstyrning och 115 hk och jag tycker det ger en mycket skönare känsla i styrningen. Kan vara värt att införskaffa kanske om båten känns rätt förövrigt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, om man inte skulle trivas med styrningen så går det att eftermontera hydraulisk.

Har varit inne till båthandlaren och tittat på en Finnmaster 57BR som nästan är identisk med 5700 open (annan färgsättning + nyare instrument) och båten känns som om den uppfyller alla mina krav, en riktigt fin båt faktiskt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar smiley

Jo,det är min, supernöjd med den.. en sk. familjeräser smiley

Tror den blir bra att traila båten med. 300hk,DSG-låda med autohold funktion och fyrhjulsdrift..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...