petwes 1 Postad 1 Februari , 2014 Hej Skall spika fast nya plastlister runt fönster på min Solö och behöver rostfri småspik med kullrigt huvud, typ 1,5 mm x 25 mm Verkar svårt att hitta annat än rostfri kamspik med ca 2mm tjocklek vilket är lite grovt Någon som vet? P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 1 Februari , 2014 Köpte både spiken och listen av Storebro viserligen ca15 år sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 1 Februari , 2014 På min Solö som jag hade så satt det mässingspik i fönsterlisterna, tror att det var det från fabriken. //Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petwes 1 Postad 2 Februari , 2014 Skall kolla med Storebro. Orginallisten hade koppar eller mässingsklammer. Mässingsspik lämnar fula märken på den vita plasten då de oxideras, dårför bör man ha rostfritt. Tack för tipsen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 2 Februari , 2014 Bandad, rostfri T-dyckert för spikpistol finns men funkar nog dåligt till plastlister. Kolla annars eBay stailess brad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser