bhemac 2 859 Postad 1 Februari , 2014 Betapred/kortison är inte något motmedel mot ormbett men det hämmar inflammation och allergiska reaktion. Blir man ormbiten ska man kontakta vården och låta dem bedöma/behandla. Jag kan inte se att någon rekommenderat självmedicinering till personer som blivit ormbitna. För hund är det annorlunda och veterinärernas råd brukar vara att tillgång till tex Betapred om resvägen är lång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 1 Februari , 2014 Måste bara rätta dig på en punkt: Storebro handlar inte om status, det handlar om kärlek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 1 Februari , 2014 Det är inte ormbettet du behandlar akut, utan symtomen vid en akut allergisk reaktion. Men det vanligaste är ju getingstick, de som är allergiska och reagerar starkt mot tex getingstick blir snabbt dåliga. Och det är ju skitenkelt bara ringa 112 mitt ute i skärgården så kommer ambulansen på 20 min och räddar dig. Eller hur ! Undrar hur en del tänker som skriver på forumet. Detta blir mitt sista råd och skrivande i denna tråd. Men har du en gång reagerat på nåt akut och andningsvägarna blir svullna så hade nog den personen varit glad att ha en burk betapred. Men bara ringa 112 frånnån öde ö så löser sig allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 1 Februari , 2014 Handlar inte de flesta båtar om luuuuuuurv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 1 Februari , 2014 Det var en travesti på en annan tråd där maxschmeling förklarade skillnaden på riktig dyr Bollinger champange jämfört med Freixenet. Sorry om jag förvirrat tråden. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser