Pakik 0 Postad 30 Januari , 2014 Har hittat en wellcraft med 2xaqad40. Skulle gissa på årsmod. 85-90 nånstans. Om någon sitter på lite matnyttig info om båtttypen och vill dela med sig skulle jag vara väldigt tacksam. Bu eller bä? Ris eller ros? /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
24-seven 6 Postad 30 Januari , 2014 Om du avser den på blocket där det står mellan raderna att motorerna är skrot, hoppas jag du avsätter tid och pengar för en motorrenovering Jag gillar formerna på Wellcrafts båtar från denna tid: Antigua, Monte Carlo och Saint Tropez. Lite nättare än Sea Rays samtida motsvarigheter (som jag iofs också gillar). Innan jag köpte nuvarande båt var jag nära att köpa en Antigua. Tycker layouten under däck är bra med dinetten, vad man tycker om layouten på däck med upphöjd soffa på förarplatsen är nog individuellt. Som med alla 25 år gamla båtar är risken överhängande för röta i durk, akterspegel och skott. Före ett eventuellt köp bör dessa provborras på strategiska ställen för att kontrollera skicket. Maskinernas skick och ålder spelar självklart in också, personligen tycker jag att dieslar känns helt fel i denna båt. Jag hade hellre köpt en båt med Merc 4,3/alpha uppsättning i bra skick, billiga delar och lättskruvat. Om bränslet kostar 10000kr/år eller 15000kr/år är helt försumbar jämfört med den löpande renovering och uppdatering som äldre båtar normalt kräver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser