hustran 0 Postad 13 Mars , 2005 Jag har en illa medfaren vacker plastsnipa,som behöver plastas och lagas både här och där.Vore glad för tips på en riktigrackabajsafärgSom går både under och över vattenlinjen,den behöver inte vara blank och vacker,men tuff och urtålig.Kulören blir en senare fråga.Jag är trött på snö och kyla nu,längtar efter plastväder,så ge mig några råd,snälla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Mars , 2005 två komponents epoxi färg. Det har jag på mitt plastade däck. håller flera säsonger! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 13 Mars , 2005 Tack för tipset,funkar den även under vatten?Har ett problem till,vattenlinje?Finns inte en tillstymelse nu,och även om båten är liten,vore det praktiskt med en bottenfärg så man slipper för mycket växtlighet.Det är ju omöjligt att se,en någorlunda rak linje.Hur gör jag?Kan knappast hoppas på att hitta det optimala,Samma kulör överallt,fast har man tur så....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 14 Mars , 2005 Du kan sjösätta båten i en vecka, sen så ser du vart vattenlinjen går Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 14 Mars , 2005 I med båten och ta en vattenfast penna o märk runt båten över vattenlinjen, sänn e det bara att maska över sträcket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Mars , 2005 Ja det ska den väl hålla. sen om den håller när du rullar på bottenfärg vet jag inte. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser