Caribic410 757 Postad 29 Januari , 2014 Jag ha båt 42ft. Ostkusten Vill var ute hela tiden plus lite till under sommaren Familj och vänner, räcker inte alltid till för att täcka min seglingstid. Egentligen har jag inte så mycket emot att segla ensam men det är oftast roligare och mer lärorikt om man e fler. Inga planer klara för sommaren men det finns säkert luckor. Kan bli på väldigt kort varsel. Berätta om du är intresserad, vem du är, lite om seglingsefarenhet. (inget krav) Hur flexibel är du, påmönstringsort, avmönstringsort osv.// Hannu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan66smart 10 Postad 1 Februari , 2014 Hannu, vad kul att du är ute mycket med båten! Det är jag också. Jag kanske inte kan vara med på din båt så mycket men om du håller till Sthlms skärgård så borde vi kunna ses ofta. Ligger på Bullandö och åker ut så ofta det bara går. Jag känner andra som gärna gör detsamma. / Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan66smart 10 Postad 1 Februari , 2014 PS gillar is runt båten, höst som vår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 25 Maj , 2014 Jag ha båt 42ft. Ostkusten Vill var ute hela tiden plus lite till under sommaren Familj och vänner, räcker inte alltid till för att täcka min seglingstid. Egentligen har jag inte så mycket emot att segla ensam men det är oftast roligare och mer lärorikt om man e fler. Inga planer klara för sommaren men det finns säkert luckor. Kan bli på väldigt kort varsel. Berätta om du är intresserad, vem du är, lite om seglingsefarenhet. (inget krav) Hur flexibel är du, påmönstringsort, avmönstringsort osv.// Hannu Ser ut att bli några dagar under kristi flygare, där någon intresserad kan hänga på. Förmodligen seglar jag "full båt" under torsdag och i stort sett på egen hand fredag-söndag, är inte riktigt 100% hur det ser ut ännu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OscarWilde 0 Postad 2 Juni , 2014 Roligt initiativ, jag håller ögonen på tråden och hör kanske av mig i sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 17 Juni , 2014 Roligt initiativ, jag håller ögonen på tråden och hör kanske av mig i sommar OK. Min semester börjar på fredag och Juli ut. Är nog i båten den mesta tiden. ed och utan besättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mauritx 16 Postad 18 Juni , 2014 Vad har du båten caribic? Jag har också segelbåt fast i Mälaren, visst är det roligare om man är fler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 19 Juni , 2014 Nyköping... åker ut på lördag. 0709712831 Först midsommar... Ha det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Juni , 2014 Vad kostar det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 19 Juni , 2014 Kostar vad? När jag seglar med någon polare, i dennes båt, brukar jag hålla med mat och dryck, han med båt och vise versa. Sen beror det ju alltid på hur många man är osv. Sen brukar vi dela på övriga rörliga avgifter som bränsle, ev. hamnavgifter osv. Har fått frågan nån gång om typ charter... men då blir man ju lite av "personal" på sin egen båt, på sin egen fritid.... känns "lite sådär" Bu till vekcan är vi i allafall några lördag-söndag, sen kommer an annan kompis nån gång under veckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petma076 0 Postad 29 Juni , 2014 Kostar vad? När jag seglar med någon polare, i dennes båt, brukar jag hålla med mat och dryck, han med båt och vise versa. Sen beror det ju alltid på hur många man är osv. Sen brukar vi dela på övriga rörliga avgifter som bränsle, ev. hamnavgifter osv. Har fått frågan nån gång om typ charter... men då blir man ju lite av "personal" på sin egen båt, på sin egen fritid.... känns "lite sådär" Bu till vekcan är vi i allafall några lördag-söndag, sen kommer an annan kompis nån gång under veckan. Hej! Jag är en 25 årig kille boende i Umeå som har ett starkt intresse av att lära mig mer om segling, mina tidigare erfarenheter är 1 veckas segelkurs i Grekland (med svenska instruktörer) där vi tog NFB:s Förarintyg samt Seglarintyg. Annars har jag endast varit ute nån gång i en polares båt. Men som sagt är inne på att köpa en båt nästa år så försöker samla all erfarenhet jag kan och nu är det är så att jag är ledig den 11-20/7, du råkar inte ska ut då nån/några dagar och är sugen på sällskap? PM:a mig gärna! Ha det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 1 Juli , 2014 PM:a? Är bara hemma och bunkrar lite... Tyvärr ser det lite tjurigt ut just den perioden, vi seglar i morgon och kommer tillbaka den 12:e. Sen är vi bortresta, med bil tyvärr, hela vecka 29. Seglar från den 20:e-24:e. Åter ett avbrott för att mönstra på vecka 31.. Kostar vad? När jag seglar med någon polare, i dennes båt, brukar jag hålla med mat och dryck, han med båt och vise versa. Sen beror det ju alltid på hur många man är osv. Sen brukar vi dela på övriga rörliga avgifter som bränsle, ev. hamnavgifter osv. Har fått frågan nån gång om typ charter... men då blir man ju lite av "personal" på sin egen båt, på sin egen fritid.... känns "lite sådär" Bu till vekcan är vi i allafall några lördag-söndag, sen kommer an annan kompis nån gång under veckan. Hej! Jag är en 25 årig kille boende i Umeå som har ett starkt intresse av att lära mig mer om segling, mina tidigare erfarenheter är 1 veckas segelkurs i Grekland (med svenska instruktörer) där vi tog NFB:s Förarintyg samt Seglarintyg. Annars har jag endast varit ute nån gång i en polares båt. Men som sagt är inne på att köpa en båt nästa år så försöker samla all erfarenhet jag kan och nu är det är så att jag är ledig den 11-20/7, du råkar inte ska ut då nån/några dagar och är sugen på sällskap?PM:a mig gärna!Ha det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petma076 0 Postad 2 Juli , 2014 PM = personal message/ privat meddelande, för att inte behöva lägga flera inlägg i tråden för att planera något, men nu behövs ju inte det! Men det var ju lite oturligt men får önska dig en bra semester då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 4 Augusti , 2014 PM = personal message/ privat meddelande, för att inte behöva lägga flera inlägg i tråden för att planera något, men nu behövs ju inte det! Men det var ju lite oturligt men får önska dig en bra semester då! Jo PM förstod jag men finns den funktionen här? Hur funkar det isf? Fick du tag i någon segling i sommar? JAg kom själv hem igår kväll och började jobba idag. Semestern är nog ett par tre månader för kort, båda sommar och vinter. Fördelen nu är ju att det5 är 365 dgr kvar till nästa semester är slut. Go fortsättning// Hannu 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 14 Augusti , 2014 Hej Hannu Hur har det gått i sommar? Blev det några gäster? Jag var ju själv intresserad men det slutade med att jag köpte egen båt på ostkusten och seglade där ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 8 September , 2014 Har seglat med vänner och bekanta i olika konstillationer. Ingen långre period i sträck dessvärre efterom sommaren blivit lite "upphackad" av olika "måste vara med på" aktiviteter. Ingen besättning via nätet dock. Var ute själv två gånger på snabbturer till klubbholmen bara. Vad blev det för båt för dej?.... fortfarande köparnas marknad. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 9 September , 2014 Det är nog köparens marknad, åtminstone i det segmentet jag tittade (Äldre segelbåtar). Det slutade med en Najad 343 från 81. Något slitet yttre men strukturellt bra och inredningen är helt perfekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 9 September , 2014 verkar vara en gedigen båt. Grattis! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser