Entra 0 Postad 23 Januari , 2014 Hej alla båtägare, Är det någon som har en Nimbus Nova 30 s HT? Önskar information angående denna modell hittar inte så mycket information på nätet. Kan det vara för att den tillverkades en kort stund, kommit en uppdaterad version 31? Tror ni att denna modell håller sig i pris med tanke på just uppdateringen? Tack på förhand! Há en bra dag, PS Snart startar båtmässa i GBG:-) Ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
24-seven 6 Postad 23 Januari , 2014 Min gissning är att det saknas info om denna typ av båt just för att ingen vill ha en dyr 30 fots semi-WA-båt med för storleken dåliga innerutrymmen? Om man avser att använda båten 50% för fritid med familjen och 50% lägga fiskenät bör dock båtmodellen vara optimal! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 23 Januari , 2014 Jag äger ingen men vet en del om modellen eftersom den var ett alternativ när vi köpte vår båt. Bytet från 30-31 har väl mest att göra med att badbryggan blev längre så LOA har ökat med en halv meter, samt en del mindre förändringar Är dessutom osäker på om 30s fanns med HT eller om det kom i samband med modellbytet. Hursomhelst så gillar jag båten och håller inte med om föregående negativa kommentar. Visst man kan få större innerutrymmen i anda modeller men jag tycker denna är en bra kompromiss. Side walk gör ju dessutom att det blir väldigt bra och säkra däck. Modellen har varit/är dessutom populär så begagnatutbudet brukar vara rätt stort. Tror inte prisskillnaden mellan 30/31 blir enorm direkt på sikt. Visst det kommer alltid finnas de som vill ha den större badbryggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Entra 0 Postad 24 Januari , 2014 Tack för svaren, Jag tror mig att modellen passar mig, har tittat på Aquador 28 c, Men tycker att en U-soffa är ett måste för den sociala biten, och även att kojerna är under golvet på Aquadoren. Just sidewalk är toppen när man har mindre barn samtidigt som man kommer själv att bli äldre. Vad man är orolig för är att den skall tappa värde typ 50.000:-/år. Tanken är att man skall äga den tio år eller mer, men man vet ju aldrig vad som händer om 5 år och gör att man måste sälja. Hmm det är ingen lätt nöt att knäcka, jag tror inte att branschen kommer att vara som den har varit med inflation och stigande nypriser på båtarna som har gjort att begangnad marknaden inte har sjunkit så mycket om man bara underhåller och uppdatera sin båt. Finns det någon annan som har förslag på båt så är ni välkomna, ni vet ju ungefär vad jag söker. Kan tillägga att är ägare till en flipper 700, har sneglat lite flipper 787 men saknar dörren till sidewalk. Ha en trevlig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ricole 0 Postad 30 November , 2014 Vad blev det? Jag har en sedan ett par år. Supernöjd med i princip allt. Kvalitet, komfort etc. Den kommer bli kvar länge i familjen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser