jesper7 0 Postad 21 Januari , 2014 Hej på er där ute! Jag och en arbetskamrat har köpt oss en segelbåt som vi skall renovera men Vi skulle vilja veta vad det är för fabrikat på båten. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 21 Januari , 2014 Upp med en bild så ska vi nog lösa det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 21 Januari , 2014 Ursäkta det skulle vara med en bild men kom inte med tyvärr ska försöka igen 😌 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 21 Januari , 2014 Vad hette den där franska båten... ? Sylphe? Att det är en fin 70-talare ser man dock, brukar kryssa väldigt fint. Långa överhäng. Klassisk! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 21 Januari , 2014 Vacker båt! Med en rejäl rigg kan du nog få fin fart på den. En Sylphe är det inte, men vad det är vete tusan. Du har ingen symbol i storseglet som kan skvallra om vad det är..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 21 Januari , 2014 Har gluttat lite till på den; jag gissar på en Sparkman & Stephen-konstruktion... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 21 Januari , 2014 Fören ser ut som en Elvström/Kjaerrulf- design. Lååååångt överhäng. Men de har oftast en rakare skrovlinje under vattnet. Den runda undervattenskroppen ser ut som S & S men, rätta mig om jag har fel, Sparkman & Stephens brukar ha en skädda bakom kölen om de inte är långkölade. Hur som helst torde hon bli ganska vacker när hon väl ligger i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 21 Januari , 2014 Håller med om fören, men övriga linjer stämmer inte m, Elvström. Har gluttat lite på She 31 (S&S, samma/lika skrov som IW31) och tycker den liknar i skrovet och överbyggnaden, men inte i sittbrunnen med de speciella svängda tofterna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stockankare 0 Postad 21 Januari , 2014 Vilka mått har hon. av sittbrunnen att dömma ganska liten? typ 7m? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 21 Januari , 2014 Båten är ca 10M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 22 Januari , 2014 Fin båt kan den vara från andra sidan atlanten? Jag tror det.(fast jag är inte säker) Vad är det för motor i henne?(skulle kunna ge en ledtråd var hon är byggd) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 22 Januari , 2014 Det sitter en Ruggeri tror jag att det står på den 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stockankare 0 Postad 22 Januari , 2014 Verkar vara italiensk motor, kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 23 Januari , 2014 Hm, det sa mig ingenting. Mystiken tätnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Januari , 2014 Var har ni köpt båten? Tycker mig känna igen den, men kan inte komma på var....... Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 24 Januari , 2014 Den är köpt i Danmark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 27 Januari , 2014 Otroligt liten sittbrunn för att vara 10 meter? Kanske är det någon långfärdsdrömmare som förläst sig på Yrvinds teorier, är det väldigt rejäla självlänsar i brunnen? Rätt snygg dam på sitt sätt, jag tycker att hon ser modernare ut än att vara från sjuttiotalet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 28 Januari , 2014 Spontant tänkte jag på Kjaerrulf och Elvström, tidig 1970-tals halvtonnare med guldeloxerad mast, svarta heltäckande fönster och ganska liten sittbrunn. Typiskt för just vår tid! Men google-sökningar ger inga träffar. Om man kunde söka på mönsterslingan kunde man kanske få svaret. Båten är kanske en one-off. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 28 Januari , 2014 Lägg upp en bild på scuttlebutt. www.ybw.com/forums/forumdisplay.php?16-Yachting-Monthly-s-Scuttlebutt Där fixar det sig tror jag. Om TS vill kan jag göra det.....let me know.:-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 1 Februari , 2014 Det får du gärna göra😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 18 Februari , 2014 Fortfarande ingen som kan ta den Ovanlig modell då?.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forgusjens 0 Postad 18 Februari , 2014 Jag tror att det är en Javelin 30 ni köpt. Såvitt jag vet en tidig 70-talare från England. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesper7 0 Postad 20 Februari , 2014 Tusen tack! Ser ut att stämma väldigt bra Är det någon som vet nått om dessa båtar? Kvalitet, seglingsegenskaper, mm? Jag är tacksam för allt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jj64 0 Postad 1 Mars , 2014 Jag vet inte vad det är, men jäkligt snygga linjer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 Mars , 2014 Här är en massa bilder på Javelin 30. Ser rätt likt ut. Sittbrunnen är lite speciell. Googla Javelin 30 och bilder så finns det massor med bilder och ingen tveksamhet att det verkligen är en Javelin 30. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser