snabelkrok 0 Postad 20 Januari , 2014 Tjena Har båten i Örebro och brukar åka ut till sthlms skärgård på semestern och sen brukar det bara bli ett par turer på hjälmaren till fiskeboda. I år måste det fixas med huset hemma så vi hinner inte med ngn fem-sexveckorssemester ut till skärgården och skulle då vilja veta om det finns några sjyssta öar eller naturhamnar man kan åka till. Har en trettiofots motorbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 22 Januari , 2014 Hej! Verkar ju inte vara helt lätt att få hjälp med detta. Här är i alla fall något... http://www.batsidan.com/hamn/region.php?region=1 Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 22 Januari , 2014 Dåligt med trevliga naturhamnar på Hjälmaren. Dit folk brukar ta sig är Vinön eller grundholmarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jerkerg 0 Postad 22 Januari , 2014 Det finns inga bra eller dåliga ställen för den delen. Sten överallt. Jag föreslår att du lägger båten i Askersund detta året, tar ca 40 min med bil och 30 min ut till norra skärgården med massvis av bra ställen, vill man kan man åka till Motala, Vadstena, Hjo utan problem över en helg. Annars är skärgården perfekt över helgen. Mvh Jerker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snabelkrok 0 Postad 29 Januari , 2014 Tack för svar! Har faktiskt funderat på Askersund eller Vättern den här säsongen. Nån som vet var man kan få tag på en båtplats över sommaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser