Yder 0 Postad 20 Januari , 2014 Tjo vänner! Jag gjorde ett lite bra impulsköp i helgen, det blev en HT utan motor men den låg på en fin Bandrup, allt för 5 loppor.... Nu vet jag inte riktigt vad det är för båt, den liknar Nordkapp 17 HT rätt mycket men vissa småsaker stämmer inte. Förskeppet är nog knubbigare på min, rutans anläggning mot båt ligger på en sockel typ Ockelbo DC. Den har utombordare (hade) och avtagbart tak så det är en DC/HT i ett. längd strax över 5 meter. Kan någon komma med tips om vad det är för båt... Tackar och bockar Ska se om bilden kommer med, annars får någon här på forumet hjälpa mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Foggy 0 Postad 20 Januari , 2014 Kan va en Selco? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yder 0 Postad 11 Februari , 2014 Sorry sena svaret Foggy. Jag har kollat lite på Selco men det är inte mycket som stämmer. Jag tycker den är rusktigt lik en Finnark 505 men rutan är på tok för hög och har annan vinkel i förhållande till Finnark... Jag letar vidare, men å andra sidan så var båten tokbillig så det spelar ingen roll om den håller i ett eller två år... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seagrass 0 Postad 1 Juni , 2014 Hej. Jag har en liknande båt som jag total renoverat. Men visste inte att taket gick att ta av. Han jag köpte båten av hade slängt taket och rutan som satt på, då.det gått sönder. Det fanns ingen blå skylt heller med info om båten. Vet du vad för motorstyrka det suttit på din? Skulle du kunna skicka bilder på taket & infästning mm. Jag har byggt helt nytt inne i båten ända ifrån skrovet, ny akterspegel (förstärkt), durk & inredning. Har jämfört med Nordkapp HT där mkt stämmer. Mvh Teddy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yder 0 Postad 25 Juni , 2014 Hej. Jag har en liknande båt som jag total renoverat. Men visste inte att taket gick att ta av. Han jag köpte båten av hade slängt taket och rutan som satt på, då.det gått sönder. Det fanns ingen blå skylt heller med info om båten. Vet du vad för motorstyrka det suttit på din? Skulle du kunna skicka bilder på taket & infästning mm. Jag har byggt helt nytt inne i båten ända ifrån skrovet, ny akterspegel (förstärkt), durk & inredning. Har jämfört med Nordkapp HT där mkt stämmer. Mvh Teddy Tjena Teddy. Nu har jag renoverat upp min båt så den är något sånär ok. Taket passade sisådär och alla fästen för taket var borta och jag fick gissa till hur det skulle sitta. Det enda sättet var att klämma ner det i itemprofilerna som rutan är byggd av. Taket är inte så tjusigt som man kan tro så jag rekomenderar att göra ett nytt efter eget huvud. Jag hade faktiskt tanken på att göra ett i stavlimmat trä och lacka det för ett snyggare stuk. Rutaram är relativt lätt fixat med aluprofiler och då får man ett snyggare stuk på hela koncepetet. Jag har ingen aning vilken motorstyrka som är rekomenderad men då min akterspegel var förstärkt så chansade jag med 70 hästars 2-takt. Jag har också kollat lite på Nordkapp men tycker att Finnark 505 HT ligger närmare till i utseende, men inte är helt övernsstämmande... Jag har försäkrat den som en Finnark och satt ett lågt värde... om det nu skulle hända något så är det väl i stort sett motorn som har något reellt värde. Tackar för svaret och jag hoppas vi någon gång kan få klarhet i vad vi har för båtar. //Krister Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser