tobbe69 0 Postad 19 Januari , 2014 Ska ordna nytt golv i salong och stora sovrummet. Vill ej ha heltäckningsmatta som nu, utan nåt stiligare. Mörkt parkett eller laminat. Men kan ju ej lägga det flytande, som man gör i ett hemmarum i lgh. Har 8-9 golvluckor i salongen, över motorerna. Dessa ska jag då lägga golv på separat tänker jag. Min tanke är att ta ett bra sättlim, golvlim, och limma laminat/parkett på trägolvet som ligger nu. Kan jag ? Inte? Tips annars ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Januari , 2014 Visst kan du. Vad har du för båt? Hur blir det ur halksynpunkt? Kan du göra det så det blir snyggt? Nåtad teak är både halsäker och snyggt - om man inte lackar. Fast det är ju inget som man bara slänger in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 19 Januari , 2014 Ett laminatgolv skulle nog funka, OM den har en kärna av MDF som inte är lika känslig för rörelser som en med träkärna. Men jag var inne på colorama och letade efter lite bets till ett litet projekt och då fick jag syn på ett vinylgolv som var otroligt slitstarkt enligt säljaren som man bara klicka ihop. Ett sådant golv kan jag tänka mig att det inte rör sig alls i och med att det enbart är plast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 19 Januari , 2014 Jag hade aldrig lagt in något med spånskiva eller MDF i båten, det har en tendens att bli förstört av fukt. Jag hade lagt in en plastmatta om du vill komma undan billigt, eller en 6 mm durkplywood m nåtspår om du är beredd att ge lite mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbe69 0 Postad 19 Januari , 2014 Har en trawler, Mainship 36 aft Cabin. Nere i kök och förpik är det mörkt parkettgolv från original. Heltäckningsmatta i salong och akterkabin. Jag köper ut ett laminat fr Ikea och ett bra sättlim helt enkelt. Sen kör jag bara. Det får ordna sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 20 Januari , 2014 Vad är felet med det du har idag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 20 Januari , 2014 Går det inte att slipa och betsa originalgolvet? Jag hade nog inte köpt det allra billigaste golvet, man får den kvalitet man betalar för.. Är det inte så stora ytor blir inte skillnaden så stor.. Skall du behålla båten i all evighet och kan göra om det emellanåt spelar det ju inte så stor roll.. Om du funderar på att byta inom en överskådlig framtid hade iaf jag lagt in nåtad teakplyfa - båtmässigt. Kork golv borde vara smarare - iom fukten. I båtkpartagen om jag hade gått ner i en båt som hade ikea laminatgolv hade jag funderat på vilka andra märkliga lösningar man hittat på som inte syns... Inte för att såga dig vid fotknölarna - snarare en tankeställare - Iaf hur jag tänker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JPettersson 0 Postad 21 Januari , 2014 Jag gör ett test nu under vintern. Råspånt av gran med fräst nåtspår mellan brädorna, ljus nåtmassa, mahognybets och sedan ett par lager lack över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser