STEVE67 0 Postad 18 Januari , 2014 Hejsan ! Slänger ut en fråga och hoppas på hjälp då ingen har kunnat ge mig ett 100%svar. Jag har två motorblock Ford 351w ett är från 1994 och har suttit i en Chris craft och det andra är ett likadant fast det är från 1972,min fråga är KAN JAG PLOCKA DELARNA FRÅN -94 TILL-72 PASSAR TEX.Vevaxeln eller måste jag modifiera motorblocket från-72 så det passar ?någon som kan ge mig ett svar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
24-seven 6 Postad 18 Januari , 2014 Välkommen till MG! Jag tvivlar på att du kommer få svar, förutom kunskap om framförallt yamahas utombordare från några få medlemmar på MG är det ganska skralt med kunskap om motorer som sträcker sig längre än vanlig service på detta forum. Där är exempelvis boatlife.se betydligt bättre. Detta gäller ju inte bara OMC utan alla Windsor och borde därför finnas massa info på bilforum? Typ: http://www.fordmuscleforums.com/all-ford-techboard/449594-early-late-351w-differences.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser