Byggnads 2 Postad 18 Januari , 2014 Jag har propeller axlen av för att bytta cutlesslagret, och nu började jag fundera på om jag skulle byta även simmeringarna i den oljesmorda tätningen. Jag satte ditt denna tätning 2003 och jag har inga läckage fnv, men hur länge håller simmeringarna, är det kanske lika bra att bytta nu när jag har axlen ur. Jag bilägger bilden på tätningen. Jag har fått av cutlesslagret men det gick inte att pressa ut utan jag fick dela det med en bågfil. Jag skall kanske även säga att det är en segelbåt med få motortimmar per säsong. Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 18 Januari , 2014 Hmm...har ingen uppfattning om livslängden för simmerringarna, men ett tips kan vara att passa på tillfället och trä på en ny på axeln oavsett!? Alltså så att den sitter förberedd på axeln en bit från genomföringen och bara snurrar med tills den behövs? (Tips-tack f.ö till Blixt, finns ett foto i denna gamla tråd i första inlägget av BLIXTEN 80.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser