Robban676 1 Postad 16 Januari , 2014 Hejsan! Vi har en Albin 25 DL -73 där jag skulle vilja byta kabinrutorna längst fram i ruffen och bak i akterruffen. Alltså inte dom på sidorna i respektive ruff det inte är något fel på sidorutorna. Är det någon som erfarenhet av leverantör på sådana rutor? Sitter ju gamla trötta lister runt som också garanterat är från -73 och som behöver bytas, vart får man ta i nya eller använder man aluram eller ? Finns det desutom möjligheten att ha det i akterruffen öppningsbart? Tar tacksamt emot tips och länkar... Mvh//Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 16 Januari , 2014 Angående lister till rutorna så har kuntze list 506-0505. + låskil 509-404S Åtgång: Framrutan i förruffen 2,86 m Sidorutor i förruffen 3,17 m/st Vinrutan 4,30 m Styrhytten sidorutor 2,67 m/st Bakrutan i akter 2,57 m Sidorutor i akter 1,40 m/st öppningsbar akterruffruta blir klurigare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Byggnads 2 Postad 16 Januari , 2014 Jag har ett beg. monterings verktyg för kilen som låser rutan. Du får den billigt för den har bara blivit över. Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moggep 27 Postad 16 Januari , 2014 Finns väl ganska dyra rutor att köpa färdigskurna. Men just dessa två är ju vanligt plexiglas så det borde vilken glasmästare som helst kunna skära ut nya åt dej. Om du tar med de gamla som mall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robban676 1 Postad 18 Januari , 2014 Hejsan! Ok. hade en liten fundering på att gå till glasmästaren. Bra tips ang listen och kilen. Så fönstret resp plasten är alltså 5mm tjocka? Då ska jag nog försöka mig på att demontera rutorna. Vad ville du ha för monteringsverktyget? Och hur funkar det?(Har aldrig monterat sådan list förut) Mvh//Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 18 Januari , 2014 Det verkar funka att ta med befintliga rutor till glasmästaren. Här är två duktiga tjejjer som byter lister och plastrutorna http://albinpride.blogg.se/2012/june/forsta-rutan-pa-plats.html Ett medlemskap i http://www.albin25.se/ ger goda råd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robban676 1 Postad 21 Mars , 2017 Jag har ett beg. monterings verktyg för kilen som låser rutan. Du får den billigt för den har bara blivit över. Bengt Hej bengt! Har du verktyget kvar? Tänkte ta tag I att byta rutorna I år.. Mvh//Robert Diener robert.diener@siemens.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser