Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
langoo

Brabåt

Rekommendera Poster

Hej!

Har läst tråden här om marin och fritid där dom framställs som skojare och undrar om någon har erfarenhet av Brabåt som också figurerar en hel del på blocket?

Dom har inte någon vettig hemsida utan hänvisar till blocket som deras ständigt uppdaterade webbutik, känns inte heller särskilt seriöst men dom kanske är bra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan ingenting om Brabåt, men jag har jobbat mycket med marknadsföring via Blocket genom ett företag som hade just precis samma upplägg. Vi var seriösa och hade nöjda kunder. Att öppna och administrera en blocketbutik är förbenat billigt jämfört med att ta in en extern webadmin för att hålla en sida som knappt har någon trafik ändå uppdaterad. För att dra trafik dit behöver du både en halvsbra design och en bra sökordsoptimerare - det kommer med i paketat i Blockets företagspaket. Med lite tur så kan man alltså se det som att de prioriterar rätt när de inte lägger allt krut på hemsidan - men det återstå att se från erfarna Brabåt-kunder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, har aldrig köpt båt av Bra båt själv men min arbetskamrat har och jag har själv varit där ett flertal gånger och kikat i butiken samt varit på deras flytande båtmässa i Gottskär, Onsala.

De har funnits i Kungsbacka i flera år och är ÅF för flera märken. 

Känns inte som det är något konstigt med det företaget. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft en del med dom att göra och det finns inga tvivel om att dom e ett mycket seriöst bolag, dom har många fina märken som dom säljer!

Köpte även en begagnad utombords motor hos dom!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar ok om man googlar dem. Hittar inget negativt, något brukar man alltid hitta om det är något negativt.

Det finns inte heller en massa överdrivna positiva omdömen på rejting-sidor som Reco och Rejta. Är det för positivt där bör man vara lite extra försiktig tycker jag. Faktum är att det inte finns några omdömen alls. Det kan ev. vara så att ev. dåliga omdömena är borttvättade, det har ju hänt med andra företag som figurerat här på MG. Jag tror inte det är så i det här fallet eftersom det inte finns något annat negativt.

Tillägg: Om många personer lämnar positiva omdömen samtidigt kan man misstänka att det är fejkade omdömen. Fejkat är det troligen ockås om man kan se likheter i omdömena.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...