Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Linkin603

Kan någon berätta vad det är för båt jag har?!

Rekommendera Poster

Kan någon berätta för mig vad det är för båt jag har??? 

Har länge trott att det är en Fjord, men nu är jag inte så säker längre efter att ha googlat i flera timmar utan att ha hittat en bild på båten någonstans!

Båten är från 70 eller 80-tal? 

440 x 180 cm (LxB) 

Det enda jag har hittat än så länge är ett serienummer på 4 siffror i båten. Rätt svårt att fastställa tillverkare och modell genom ett fyrsiffrigt serienummer när det finns tusentals båttillverkare...

Någon som känner igen den??? SNÄLLA HJÄLP MIG!

post-10026769-1394237769,2317_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, det var inte lätt, utifrån det fotot... Har du ingen plåt eller så i akterspegeln, under fördäck, vid ratten mm som talar om vilket märke det kan vara...?

Har du fler bilder att klistra in... Närmre, framifrån o s v så att man lättare kanske kan utröna kännetecken och märke...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vator! 

Fast jag har aldrig sett en röd vator dock.

Fler bilder från TS, tack.

Så kommer någon att lösa detta mysterium.smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mkt likt en alicraft 13.5 (lyckas inte bifoga ngn länk, men sök på google) dock lite osäker den har en lite trubbig för, men det kanske din har oxå (lite svårt att se)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar inte att sätta käppar i hjulen men jag är ändå tvekis även till Alicraften; har bara sett den med helrak (ful) framruta och på TS förstabild tycker jag mig skönja en delad (snygg) framruta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror du kan ha rätt.

Jag är också tveksam,jag kanske ändrar mig om någon hittar en röd,med snyggrutacrying

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Gameburg

Den har exakt likadan topp på fören Y formen nedsänkt och ser nästintill identisk ut så tippar på att det är en Alicraft 13.5! STORT TACK laugh

Dock har jag inte sett så mycket fler Alicraft 13.5 än just den som finns här i tråden och min då förstås hehe.

post-10026769-1394237770,3975_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo såg den, ser exakt likadan inuti åtminstone. Just den där 45gradiga vinkeln på instrumentpanelen vid passagerarsidan finns på min också :) Dock har jag soffa bak, verkar inte som att de är original?? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...