Watermill 1 Postad 11 Januari , 2014 Hej alla seglare! Vänder mej till Er med erfarenhet av Volvo Pentas lilla 2cyl 2010 som troligen sitter mest i mindre segelbåtar! Har fått korn på en bättre beg VP 2010 komplett med backslag o instrumentavla som jag avser att byta ut min gamla Yanmar YSM10 som det inte är något fel på men den lever rövare som fn under gång då den sitter i en 6m öppen promillesnipa med endast en motorlåda över dock isolerad men med för mycket buller under gång under övrigt stillsamma pilsnerturer! Min fråga till Er VP2010 ägare är ni nöjda med nämnda maskin, kända problem, något som man skall vara alert på? Har sökt trådar här på MG utan framgång (kan vara ett gott tecken)! Watermill Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 12 Januari , 2014 När jag bytte från Yanmar 2QM till VP 2030 verkade det som de nya 29 hästarna inte var skodda. Alltså ett lyft vad gäller vibrationer och oljud. Sen verkar inte min motor komma upp i rätt arbetstemperatur men det är väl bara en nackdel när man som jag vill ta ut gångvärme. Annars är jag som ljudöverkänslig nöjd med den gröne där nere. Den var ny år 2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 13 Januari , 2014 Hej Jag har en 2010 installerad i min MaxiMagic. Mycket nöjd med motorn. Den spinner som en katt. Ska du byta, bör man kolla upp skicket m.m Det är mycket jobb med att installera en motor. Så du bör vara säker på att det är värt besväret om du redan har en som fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser