nissan 0 Postad 10 Januari , 2014 De är en Sea Star 7000 cruiser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 10 Januari , 2014 Gasolina. Om det är en bensinare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 10 Januari , 2014 Frau Diesel annars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 10 Januari , 2014 Sea Star är ju svengelska för sjöstjärna (starfish). Finns en massa arter av sjöstjärnor, många har dock lite klumpiga namn. Men det finns en grupp arter som heter Asterina och det är väl lagom vackert och lätt att säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 10 Januari , 2014 Hade en vana vid några båtbyten att kalla båten för det namn som hade namnsdag den dagen jag köpte den. Om det bara råkade vara pojk-namn den dagen valde jag dagen för första sjösättning eller handpenningsdagen eller dagen jag såg den första gången. Min nuvarande båt fick dock namn efter en norsk släkting långt bak i tiden (båten är norsk). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 10 Januari , 2014 Hummer.... eftersom den är lite tuff. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nissan 0 Postad 11 Januari , 2014 Ja de är svårt med namn de ska vara kort å bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 11 Januari , 2014 q-ken Kan ju bli roligt om KBV skall tala med dig över VHF... Namn beror ju på vad du är för person om det ska vara kul el. fyndigt el. underfundigt eller bara fånigt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser