Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Summer_Wind

Söker Targabåge Till Sundancer 270

Rekommendera Poster

Hej Alla SeaRayälskare

Jag funderar om det är någon som vet om det finns Targabåge som option till Min Sundancer 270 (Breda modellen) 1998.

Targa bågarna verkar ha kommit och gått på Sundancer modellerna men jag har inte sett någon på min modell. jag tycker det både är fräckt och lämpligt att fästa utrusning på.

Eller kanske någon har sett något företag som säljer modellanpassade bågar.

Mvh Micke F

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Att hitta en original båge till din båt är nog bara o glömma,om du inte har tur o lyckas hitta en beggad från nån skrot eller liknande. Letade i ett par år till min sundancer 260 men inte en chans.

Kollade även usa då jag har artikelnummer på den som ett tillbehör,men för gammal båt fick jag till svar. Har en -00.

Men precis som du saknade jag platsen att sätta antenner o paneler på,så köpte mig en plastbåge som egentligen är till en annan båt.Blir till att bygga om den o montera till våren.

// Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jari. Jag har letat som en tok, och det var därför jag slängde upp frågan här. På vilken modell hade den du fått tag i, suttit på? Det ett jäkla jobb att göra en egen man inte har en form.. Skicka gärna en bild när du är klar med din.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju ett jäkla jobb o tillverka en från grunden som du säger,men va inne på det när jag inte kunde hitta nån. När jag äntligen hittade en som stämde bra i både bredd,höjd och utseende med lite rundare former var det bara att slå till. Vilken båt den suttit på förut vet jag faktiskt inte.

Kommer sätta den utanför kapellet för att slippa fixa nytt kapell,ungefär som Rinker 270:n har.

Fixar absolut en bild när den är klar!!

// Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

I nedanstående tråd länkar jag till bilder och även lagt upp en bild ifrån min tidigare Bayliner 2455-89 som jag monterade en targabåge på.

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=119794

Pm:a mig om du vill ha kontaktuppgifter till säljaren/tillverkare.

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vart har du fått tag på din ?? import eller här i landet?? 

Jag är oxå inne på att låta bågen gå ovanför kapellet men hur blir det då på sidorna?

Många funderingar är det 

Mvh Micke F

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej 

Nu tror jag att jag skickat ett PM til dig .. tycker det verkar lite konstigt, då jag först skickae ett meddelande och efter jag Skickat så dök ett blanlt formulär upp  :/

Knasigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte den här i Sverige på Blocket. Tänkte montera den utanför hela vägen runt,fästet till den blir alltså utanför rutan. Är den biten jag kommer behöva plasta om för att få det att passa på min båt.

Den blir bakåtvänd istället för framåt som är original men spelar ingen större roll tycker jag,är ju mest för att få bra placering på antenn o dyligt jag monterar den.

Provar att bifoga en bild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade blocket nu! Samma annons finns ute nu med,kan ju vara så att han hade fler. Det pratade vi aldrig om så kan ju vara värt en chansning. Söker du på targabåge får du upp den!

// Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ej fått något, dock har jag även skickat till dig. Mottagit något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst XL2000

Hej!!

Har du hittat en targabåge??

Jag har en Targabåge till Sundancer 280 - 90  och det är den breda modellen och till den tidigare modellen där targan går bakåt..

Kan tänka mig att targan är strax under 3m..

Den är vit med röda stripes.

Finns på Värmdö

Återkoppla för mer info

Mvh Johnny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...