bhemac 2 859 Postad 7 Januari , 2014 Ytläge. Blås överallt. Periskop upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 7 Januari , 2014 Ubåtsmuggens ventiler inger faktiskt lite respekt för landkrabborna, Att jag har en tät bottenfplatta avslöjade ett litet läckage i en slangkoppling samt visade sig underlätta när jag servade toans pumpstång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
froppa74 0 Postad 8 Januari , 2014 Snyggt!! Inte säker på om jag ser alla detaljer men lyckas du verkligen tömma den nedre tanken helt och hållet? Eller blir det alltid kvar en del i botten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Januari , 2014 Klart imponerande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 8 Januari , 2014 Det finns ingen nedre tank utan de sitter under skarndäcket i serie. 40 L bakom toan och 24L på andra sidan ruffskottet. De ligger på samma nivå. Tankarna jämnar ut varandra och Weman sitter på den lilla så jag har koll på nivån. Det blev en del funderande och svetsning men det är standardtankar. Ville slippa pump och kunna genomspola systemet utan att ta in slangar i ruffen. Bilden är förvrängd, men den lilla tanken ligger 10 cm bakom den stora. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 9 Januari , 2014 Hej froppa74 Princpen hur jag kopplat samman tankarna i serie, fråga om något är oklart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 9 Januari , 2014 Jag har en “hög” tank men måste montera sugtömning. Tanken som slog mig nu är att man kanske skulle komplettera med ytterligare, lågt placerad tank och seriekoppla dessa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 10 Januari , 2014 Tanken nere behöver nog avluftas, annar blir det nog mycket kluck Vidare kan det vara praktiskt att kunna skölja rent tankarna, har du en handpump på toan blir det många pumptag för att fylla vid genomspolning. Jag skull nog inte ta bort sjötömmingen, men det beror på hur tillgången ser ut i dina hemmavatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser