D_Master 0 Postad 4 Januari , 2014 Har köpt en sådan här båt vet någon vad det är för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 4 Januari , 2014 Motorbåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 5 Januari , 2014 Jag kan ha fel, det har hänt förr, men jag tycker skrovet och vindrutornas drag liknar på någon av Fjords modeller. Kanske läge att bildgoogla på Fjord och kanske något annat norskt märke? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 6 Januari , 2014 Den är rätt lik en. Ockelbo DC 21 Men jag ser på skrovet att det ej är samma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Assman 0 Postad 6 Januari , 2014 Min gissning är en äldre Fjord Weekender 21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 9 Januari , 2014 Fjord weekender är det inte eftersom att fördäcket är platt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidi 0 Postad 9 Januari , 2014 Nordkapp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 9 Januari , 2014 Bra där! King DC? Hoppas det är rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 9 Januari , 2014 Det är spännande att leta båtmärke/modell. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 Januari , 2014 Hur går det till när båten tappar namnet? Det är klart att namndekalen kan målas över, trilla eller petas bort av klåfingriga. Men hur går det till när säljaren glömt vad han säljer. Finns det så många som tappat minnet eller är ägaren avliden? Borde finnas nån släkting som kommer ihåg eller så. Hur är det i ditt fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 9 Januari , 2014 Det verkar dessutom som att de säljare med sämst minne oftast är motorbåtsåkare..... Känns som 99 av 100 identifieringstrådar behandlar DC-/sportbåtar kan det vara så att man sniffar bensinen istf att köra upp den? Eller har helt enkelt minnesfunktionen skakat loss? :-) Skämt åsido: Sjögren Starfighter? Edit, stavning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BobFar 0 Postad 10 Januari , 2014 Looks like a Fjord 23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BobFar 0 Postad 10 Januari , 2014 Perhaps a Fjord 24 rather than a 23 check this link http://www.youtube.com/watch?v=W3wX8k1UDq8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
D_Master 0 Postad 23 Maj , 2014 När båten köptes så har jag för mig att de kallade den wranger... Men har kollat på era förslag och att den kan vara en Fjord 25 weekender är inte omöjligt. Tack för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser