Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Lanzar

Köpa marinelektronik från ett annat land

Rekommendera Poster

Tänkte jag skulle köpa ett ekolod och lite annan elektronik från USA, men tji fick jag. Tullreglerna gör att de inte skickar några sådana varor hit. (www.cabelas.com) Är det någon som har adresser till europeiska webbutiker som har sådana varor och skickar hit? Är det billigare i övriga europa än här? Eller det är lika dyrt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Inte lika billigt som cabelas, men vad gör det, de här kan ju bevisligen leverera hit! Fortfarande bra mycket billigare än hemma... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom flesta (mej vetande) sänder grejorna med ups eller liknande frakt/speditions firma, då åker man alltid på tull o moms, fraktbolaget måste meddela till tullen vad dom transporterar över gränserna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har samma uppfatting. Enda sättet att slippa extra avgifter verkar vara att lägga varorna i resväskan när man ändå är på besök i landet. Jag kalkylerar med att få betala avgifterna. Lika bra, så lurar jag inte mig själv... :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Be nån bekant i USA att beställa och skicka privat. Då blir det ingen tull om varan görs begagnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, det e samma vilkor på beg grejor, alltså moms o tull tillkommer. Däremot kan man nog trixa lite med värdet på varan när någon bekant sänder varan :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att man får betala en massa avgifter bryr jag mig inte om, det vet jag redan, och räknar in det i det totala priset. Ingen som har handlat från någon annan webbutik än tidigare nämnd? Ju billigare varan/varorna är från början, ju lägre är ju avgifterna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen annan som har goda erfarenheter av någon annan webbutik? ?-) Det där med avgifterna kan jag redan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...