Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Mackey

Vecko-kopplingsur för 12 volt

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet var man kan hitta ett vecko-kopplingsur för 12 V? Jag har inte längre så stort intresse av att bygga saker själv, men lite enklare modifieringar är ok.

Jag har hittat detta för 179:- kr som verkar bra

http://molectric.com/atelbelysning/1251-12-volt-timer-digital-7-dagars-16ampere.html

så egentligen undrar jag väl mest om någon har några synpunkter eller har något bättre/billigare att föreslå.

Elfa verkar inte ha något. :-(  Har jag rätt eller fel?

Det finns några trådar här på MG, men jag hittar inget som är i stort sett färdigt att montera.  Någon annan som sett något? 

Tack på förhand.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://m.ebay.com/itm/121239370102?nav=VI&sbk=1

Ser ut att vara samma vara. Får det lov att vara eller får det vara?

Åtti spänn med frakt. Ska man tro på det?

Kanske provköper, rätt användbart om den är strömsnål. Köra värmaren en stund varje vecka kanske. Eller bara att bra att ha i bra-att-halådan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har flera olika 12V timers från ebay och de fungerar bra. Jag kör fläkten i värmaren via en timer på sommaren för att ventilera båten och på vintern har jag kört en ozongenerator via timer. Solpanelen räcker bra på sommaren men på vintern har jag behövt ladda batterierna då och då. Man kan också använda en batteridriven termostat som timer, förut fanns de på Jula men tyvärr inte nu längre...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det ser väldigt likt ut, men...

The seller has not specified shipping options to $buyerCountry$. Please contact the seller and request a shipping method to your location.

Vi får väl se vad vi kommer överens om. Jag har svårt att tro att det rör sig om 100:- kr.

Någon som vill vara med på en leverans?

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska man dela på en leverans tillkommer frakt inom Sverige. Ett postpaket en hundring. Minst.

Nånstans ligger ett par hundar begravda men det kan man överse med. Ryan air ett annat exempel. Vi flög fyra pers T/R Göteborg-Rom för inalles 1057 SEK!

Drygt 125 kr per person och flight. Köper dom flygfotogen för tio öre litern? Barnarbetare i cockpit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt rätt, de kopplingsur jag hittade för 6$/st var inkl. frakt, vad tjänar de pengr på? Samleverans kan inte löna sig för oss.

När det gäller flyg så flög min fru från Gdansk till Skavsta/Nyköping för 78:- kr i september, helt utan att behöva ha med sig eget flygbränsle...

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ebay är helt fantastisk!! har gjort ca 170 köp på Ebay och fått hem alla saker utan ett enda problem. sitter och väntar på lite smått och gott nu då jag kommer att montera en IP kamera i båten för att kunna se mig omkring i hamnen och kolla väder och lyssna på vinden när jag inte är där :D

post-9385-1394237762,4127_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här jag http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Digital-LCD-Power-Programmable-Timer-Time-switch-Relay-16A-1Min-168Hours-/121240695850?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3a82342a till min ozongenerator. Har snart gått ett år nu. Störmförbrukningen är försumbar i vila. Kalaspryl för 40 spänn!

--

Ang. flygpriser för kvinnor beror det väl på årstiden? Påsk = billigast ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg en uppgift om 40mA och ett inbyggt 1,2V batteri. Det låter som nåt maxvärde annars är batteriet slut efter ett par dagar. Strömförsörjs den kanske även av spänningskällan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg en uppgift om 40mA och ett inbyggt 1,2V batteri. Det låter som nåt maxvärde annars är batteriet slut efter ett par dagar. Strömförsörjs den kanske även av spänningskällan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den drar några mA till det interna batteriet är laddat, därefter under 1 mA. Utan ansluten 12V går klockan minst några veckor. Relät i klockan drar bara om det finns extern spänning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...