Lamon 1 Postad 2 Januari , 2014 Exprimenterar lite med en solcellspanel. Tanken är att den ska kunna ge energi även när det är mörkt. Inatt ska den bli belyst med överdelen på solariet. Funkar det kommer jag montera en sån överdel på båten. Det blir med gångjärn på så man kan fälla ifrån på dagen så den inte skuggar panelen.. När allt fungerar kan jag börja ta emot beställningar !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 Januari , 2014 Låter bra även om jag är skeptisk till andras oppfinningar. Själv har jag en idé om att använda solpanelen som en stor lampa när vi ligger för ankar. Den stora ytan gör att man inte missar vår fina båt när det är nermörkt. Problemet är att det sitter nåt som kallas idiod ivägen så det flyter ingen ström. Jag har mätt och det blir nada mA faktiskt. Jag har några beställningar redan men får inte till det. Ger snart upp. Vad är en idiod? Är det jag som är svagsint? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skotten1 1 Postad 2 Januari , 2014 Ta er piller så ni får klar skalle .. de fattar ni väl att man kan ju inte förstöra ett solarium på de viset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser