Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Kipemoja

Båtköp på Båtmässan GBG.

Rekommendera Poster

Ett par vänner till oss går i båtköpartankar och funderar på hur det är att handla båt före/under/efter båtmässan. Just nu är det ju öde på marknaden. Kan man göra några kap eller är mässan bara en happening för att försöka liva upp köpintresset hos kunderna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kap tror jag inte du kan göra direkt. Det var mer för några år sedan när tillverkarna satt med stor överproduktion etc. Det är det ingen som gör idag, så det är nog mer de vanliga mässpriserna som gäller. Främst på lagerbåtar och mest där det finns båtar av föregående årsmodell kvar i lager. Större beställningsbåtar tror jag inte det går att göra några jättefantastiska rabatter på  dagsläget. Spec som flera tillverkare rapporterar att försäljningen fakktiskt vänt, alltså att man faktiskt säljer bättre och inte det gamla vanliga snacker om bra intresse mm.

Vad är det för båt som äär intressant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De är inne på något liknande som vi nyligen köpt, dvs en Yamarin 68 DC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju en rätt vanlig modell som det säkert är ngn form av mässpris på. Om jag vore er så skulle jag slå några handlare en signal lite innan mässan o höra om de har ngra 2013 båtar kvar och försöka pruta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...