Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
Kjove

Stig Holms båtar

Rekommendera Poster

Min gamla farsa var god vän med en go gubbe vid nam Stig Holm som handlade med gamla skutor och bogserbåtar o ch annat kul. Han hade bl.a lite pråmar mm. vid gamla skeppsupphuggningen på Ringön i Göteborg. Såg av en händelse i en länk på nätet att han avlidit hastigt förra vintern. Vet någon vad som händer med alla hans prylar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min gamla farsa var god vän med en go gubbe vid nam Stig Holm som handlade med gamla skutor och bogserbåtar o ch annat kul. Han hade bl.a lite pråmar mm. vid gamla skeppsupphuggningen på Ringön i Göteborg. Såg av en händelse i en länk på nätet att han avlidit hastigt förra vintern. Vet någon vad som händer med alla hans prylar?

Hej Kjove!

Vi köpte den pråm som Stig bodde på, samt allt som fanns ombord på/nere i den. Motorer i massor, ja allt man kan tänka sig.

Vi köpte även Bogserbåten STORA LE för att bogsera oss runt Sveriges kust och hem till Västerås.

En vän till oss köpte Skeppet EDA av Stig, som också hon följde med på släp runt kusten.

Om det är något speciellt du letar efter så hör av dig så ska vi se om jag kan hjälpa dig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har oxå uppskattat kulturparadiset hos Stig ;) tråkigt han inte berikar längre....;(

Har ni någon Volvo TD 96 i självgående skick??Pris isf??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag växte upp med honom och hans grejer och har varit med och bärjat båtar mm. Man kan säga att han färglagt min barndom. Lycka till med alla grejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan tänka mig att det kan finnas en del fotgrfier bland hans grejer där jag och min far är med och kanske vår gamla båt Diana. Dom vore jag i så fall intresserad av om ingen anhörig har tagit vara på dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har oxå uppskattat kulturparadiset hos Stig ;) tråkigt han inte berikar längre....;(

Har ni någon Volvo TD 96 i självgående

Kännde du stig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...