Seawing 10 Postad 29 December , 2013 Sitter och tittar på sjökortet för södra Stockholms skärgård och drömmer om kommande resor och ser då att det finns en passage norr om Oxnö där det gäller 8 knop. Men jag kan inte se aktuellt djup. På satellit bilden så ser det okej ut, men det vore kul att veta om ni har kundskap om djupet. Tack på förhand Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 December , 2013 Ja det är väl 3meter eller mindre på några ställen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 30 December , 2013 Pentax. Jo jag kan läsa sjökort men min fråga gäller ju aktuellt djup i sundet. 3 meter eller mindre kan ju vara ner till 5 cm och så grunt går inte min båt. På satellitbilden ser det lagom djupt ut men man vet inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 30 December , 2013 OM du menar passagen vid Tottnäs bro så har jag gått där med segelbåt... 1,7 meter är inget problem men i somras kom jag med 1,99 meter och körde lite fast i dyn första gången jag försökte eftersom jag fick möte... backade och lite mer i mitten gick bra. En fin väg, finns en kul kanal lite närmare Nynäshamn. Söderut finns många fina ställen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 30 December , 2013 Precis Funkis. Tottnäs bron och vidare styrbord emot Svartfjärden. Hur hög är Tottnäsbron? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 30 December , 2013 Om jag inte minns fel har den leden från Tottnäs runt Oxnö 1.6 m söderut. Det kan vara lite strömt och sikten är lite dålig så 8 knop väl mycket. Sedan vid inloppet till Dragets kanal anges 1.5 m Tottnäsbron är 2 meter hög och öppningsbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 30 December , 2013 Tack Vilse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 30 December , 2013 Har för mig det står 2 m vid infarten till Dragets kanal men har också för mig att det muddrades där förra våren. Skulle tro man kommer igenom med 2,5 m djupgående nu. En fasligt fin väg är det i alla fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 30 December , 2013 Det går nog även med 2m om man tar det lugnt. Gooblar man finner man mycket om Dragets kanal och Rassa vikar. Gick igenom i somras tillsammans med ett antal klubbkamrater. http://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=7d0MtFmxJPM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser