Motorkryssare 1 Postad 28 December , 2013 Hej! Har svårt att hitta Marinblått tyg. Ska sy gardiner. Någon som har tips på var man kan köpa det!? Gärna något tyg som inte bleks direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 254 Postad 28 December , 2013 Jag beställde tyg från Rosa Huset till mina dynor, vill minnas de hade marinblått? Hursom, de skickar gratis färgprover har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorkryssare 1 Postad 28 December , 2013 Tack för bra sida! Desvärre hitta jag inga tyger med 100 % bommul.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 254 Postad 28 December , 2013 Varför vill du ha 100% bomull..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorkryssare 1 Postad 28 December , 2013 Bra fråga! vet inte själv varför... det var en kompis till mig som har stor erfarenhet med att sy saker till båtar och hennes rekomndation var 100 % bomull el Linne till gardinerna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 29 December , 2013 Du ska använda dralon i båten, till dynor, gardiner och kuddar, ett icke organiskt material. Här kan man köpa det http://www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx?group_id=10407&articleid=29787 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 254 Postad 29 December , 2013 Googlade; dralon är en akrylfiber enligt Wikipedia. Det borde alltså funka med olika grader av akrylinblandning gissar jag... men kolla med din vän för säkerhets skull, finns det någon fördel med bomullsgardiner som bl a jag missat. För om jag förstår saken rätt är syntetinblandad fiber i bomull bra för formstabiliteten i materialet, dvs det krymper och vrider sig inte. Dessutom har bomull den egenheten att det drar åt sig fukt, och det är inget man önskar sig i en båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 849 Postad 29 December , 2013 100% Bomull från en lokal sy affär. Detta är dagens färg, sydde dessa för 2 år sedan, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 521 Postad 29 December , 2013 Kolla på östersjökompaniet. De har en hel del att välj på. Du får söka på namnet, för jag kan inte länka i plattan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorkryssare 1 Postad 29 December , 2013 Tack alla för hjälpen! Nu är det klart blev stoff & Stil marinblåa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser