Gå till innehåll
onsdag 16 april 2025
Motorkryssare

Marinblått tyg

Rekommendera Poster

Hej!

Har svårt att hitta Marinblått tyg. Ska sy gardiner. Någon som har tips på var man kan köpa det!? Gärna något tyg som inte bleks direkt.

post-10026231-1394237758,4221_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beställde tyg från Rosa Huset till mina dynor, vill minnas de hade marinblått? Hursom, de skickar gratis färgprover har jag för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra fråga! vet inte själv varför..blush. det var en kompis till mig som har stor erfarenhet med att sy saker till båtar och hennes rekomndation var 100 % bomull el Linne till gardinerna cheeky

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Googlade; dralon är en akrylfiber enligt Wikipedia. Det borde alltså funka med olika grader av akrylinblandning gissar jag... men kolla med din vän för säkerhets skull, finns det någon fördel med bomullsgardiner som bl a jag missat. För om jag förstår saken rätt är syntetinblandad fiber i bomull bra för formstabiliteten i materialet, dvs det krymper och vrider sig inte. Dessutom har bomull den egenheten att det drar åt sig fukt, och det är inget man önskar sig i en båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

100% Bomull från en lokal sy affär. Detta är dagens färg, sydde dessa för 2 år sedan,

post-10025598-1394237758,6985_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på östersjökompaniet. De har en hel del att välj på. Du får söka på namnet, för jag kan inte länka i plattan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...