Mackey 4 491 Postad 28 December , 2013 Hej! Både tips och fråga. Jag söker diverse olika rördelar i enklare plast som ex.vis polypropylene (PP). Jag hittade ett företag, http://www.roykon.se/ men frakten är 150:- kr om man inte köper för mer än 300:- Endast företagsköp, men det brukar ju gå att lösa. Några andra tips? Tack på förhand! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 28 December , 2013 Avloppsrör från närmsta byggvaruhus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 28 December , 2013 Nehej, så enkelt är det inte. Slangnipplan med utvändig resp. invändig gänga i olika storlekar för olika grova slangar. Niplar med olika dim. på gängorna i vardera ände. Förminskningar invändig/invändig gänga. mm, mm. Allt i storlekarna 1/4-tum till 1 tum. Det krävs någon typ av välsorterad butik liknande Roykon även om sortimentet inte behöver vara riktigt så stort. Alla tips uppskattas. Hälsn. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havkat 5 Postad 28 December , 2013 Kanske kamafritid.se Husvagndelar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 28 December , 2013 Allt blir så mycket lättare om du berättar vad de ska användas till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
princess360 0 Postad 29 December , 2013 Hallå Titta på Esska.se dom har det mesta och snabb lev. Frakt kostnaden beror lite på vikten och måtten! Gott slut på 2013 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 29 December , 2013 Det är allt möjligt med vatten, avlopp, avrinning från tofter, mm, mm. ombord som ska fixas till som tidigare ägaren gjort lite halvdant. Ett enkelt exempel att förklara - som inte är förre ägarens fel - är att jag ska installera en vattenmätare för att få en uppfattning om hur full toatanken är. Det är i och för sig ett nytt projekt. Där behöver jag följande, helst i svart kulör: En slangnippel med 3/4 utvändig gänga och anslutning för 12 mm slang. En slangnippel med 3/4 invändig gänga och anslutning för 19 mm slang. En slangnippel med 3/4 utvändig gänga vinklad i 45 grader och anslutning för 19 mm slang. Osv. i liknande stil från 1/4 till 1. Orsaken att jag vill ha plast istället för mässing eller rostfritt är att det är lättare att hitta många olika utformningar på delarna och dessutom är det betydligt billigare med plast. Polypropylene är en någorlunda miljöriktig och hållbar plast som jag tänker Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 29 December , 2013 Har du en svets för PP? annars kan du inte använda det ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 29 December , 2013 Nej jag har ingen svets för PP, det är gängade rördelar och ev. någon typ av klämkopplingar för slangar (och rör) jag ska använda. Om det jag söker inte finns i PP så finns det säkert i något annat plastmaterial, kolla på www.roykon.se så ser du vilket enormt utbud av gängade rördelar i plast det finns. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 29 December , 2013 Tror inte det finns i PP Har jobbat en del med det och har aldrig sett det. Rinkaby rör har det mesta också även för privat personer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 31 December , 2013 Jag vet att det finns gänade rördelar i polypropylen (PP), problemet är just nu bara att hitta någon som säljer dessa. Här är en länk till massor av sådana delar, www.roykon.se/se/prods/PLASTFITTINGS/PP%20sort%20gevindfittings ´men det kan funka bra även med andra plaster. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser