Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Allegro33

Nintendo Wii U

Rekommendera Poster

Tja, någon som vet om det är möjligt att koppla in Nintendo wii u i båtens elsystem, Frågorna är:

1. Converter ren-sinus/ Ful-sinus ?

2. Vad drar en konsol i ström?

3. Räcker 600watt solceller och 3st AGM batt på 600Ah , nu vill jag gärna ha kräm kvar i batterierna men är det möjligt att koppla in nintendot?

( Hittar inget på nätet om watt eller Hz )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Jag tror den går bra på vilken sinus-konverter som helst, har inte testat men vet hur sådana nätaggregat fungerar. Finns även färdiga adaptrar för att köra direkt på 12 V för ca $25.

2. Wii U drar som mest 75W. Vilket blir knappt 7A för 12V, borde funka på en 10A säkring.

3. Ja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glömde säga att normal förbrukning är ~35W när man spelar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

36watt F*n vad nice och färdiga adaptrar sweet...

Och tack så jätte mycket för svar, då ska jag iväg och inhandla wii u och påbörja inkopplingen smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3. Går egentligen inte att svara på utan att veta vad för övriga saker du vill ha ström till och hur ofta du får (tillräcklig) laddning. Eftersom du har rejält med solpaneler så antar jag att du har investerat i dessa för att få ström till något annat också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, Så värst mycket ström förbrukar vi inte (Tror jag indecision), har en led- tv, några LED-lampor,radar,plotter och lite annat skräp , överdrev lite när jag inhandlade tröttnade på att alltid bekymra mig om hur mycket eller lite ström vi har kvar.

Jag tror vi ligger på en typisk normal förbrukning,  lyssnar lite på musik på dagarna, kollar lite tv på kvällen, när vi seglar så är det plottern & navigationsdatorn som är igång och sonen kollar lite på tv:n + lite annat som drar ström ,mobil och laddning utav surfplattan.

Från och med nästa år så kommer vi ligga runt ekvatorn och 3år framåt,

Ps, Använde precis allt som drog ström en hel dag i sommras och vi förbrukade inte mer än 13% utav hela kapaciteten dagen var blandad med sol och moln

Dagen efter och precis när morgonsolen tittade upp så tog det ca 25min innan det var full-laddat. ( solcellerna ligger plant. )

(Ström och uträkningar är inte min starka sida, säger mig NADA egentligen, lite därför jag överdrev från första början)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske läge att skaffa en batteri-monitor?

Själv använder jag Odelcos Battmeter, funkar bra.

Den visar om inte annat att när man TROR att batterierna är fulladdade så har de alltid en bit kvar.

(själv är jag lite nojig med min förbrukning och kollar alldeles för ofta på mitt lilla instrument, men jag gillar att ha koll!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...