JofaEjer 0 Postad 23 December , 2013 Hej jeg har lige købt en lækker jofa winth 435 sammen med min far, vi skal bruge den som far søn projekt. Vi er i den forbindelse igang med at lede efter en motor til den, men vi ved ikke helt hvad størrelse vi skal have, vi regner med det bliver en 2 takt Vi vil gerne have så lille en motor som muligt for at det bliver mest økonomisk, men vil gerne have båden kan plane med os 2 i, vi vejer ca 85 kg pr person og så kommer der selvfølgelig lidt udstyr. Men tror i den ville kunne plane med en 30 hk motor? Eller er vi nødt til at gå op i en 40 hk? Vi håber selvfølgelig en 30 hk er nok, ved i hvor mange knob den går med sådan en? Undskyld det ikke er på svensk, men kan desværre ikke skrive svensk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 24 December , 2013 Jag hade tidigare en Jofa 485 med en 50hk Yamaha vilket var lämplig kombination, håll inte igen för mycket på motorstyrkan utan satsa på 40 hk är min rekommendation. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 24 December , 2013 Hade en 55hk Yamaha på min 435:a en gång i tiden. En lagom snurra, bra med fart till hyfsad ekonomi. Tänk bara på att du behöver en kortriggad motor på 435 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 24 December , 2013 Jag skulle inte gå under 40 HK, optimalt skulle jag satsa på 50. Bränsleekonomin kommer garanterat att bli bättre med en motor på 40 HK som kan gå på 3/4 gas jämfört med en motor 30 HK som kommer behöva plågas med fulla spjäll för att ni ska ta er fram behagligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JofaEjer 0 Postad 24 December , 2013 Tacker saa mycket, for eran svar allihop. Det var mycket bra information. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser