Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Nemegos

Albin 36

Rekommendera Poster

Hej alla båtvänner

Ny på detta forum men tycker det verkar trevligt. Har en fråga ang Albinbåtar tillverkade i Taiwan. Vet att Albin var däröver och tillverkade bla Trawlers för den Amerikanska marknaden.. vet inte mer. Någon som vet mer om detta? Har en Albin 36 1981...

Mvh Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har också en Albin 36 från 1979. Det vore skoj att utbyta lite erfarenheter.

Mvh

Stefan e

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har också en Albin 36 från 1979. Det vore skoj att utbyta lite erfarenheter.

Mvh

Stefan e

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Stefan

Kul att hitta någon som har en Albin 36! Är inte så ofta i detta forum som du märker.

Har en Albin 36 från 81 och jag har en kompis som väntar på sin från USA i detta nu.

Vore jättekul att byta lite erfarenheter om denna goa båt.

Min mailadress är: kjell.jakobsson@svenskvodka.eu

0708 757890

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör det via forumet i stället.

Säkert intressant för övriga att ta del av.

Var själv intresserad av en Taiwan-trawler, kollade även en nybyggd Kines-trawler i Norge(Clipper Trawler), såg riktigt välbyggd ut, tyvärr saknades en sovhytt + att båten överskred klubbens maxbredd. 

Blev en Nimbus till slut, en modell som började som en Nimbus Trawler innnan den blev en Nimbus Commander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nimbus Trawler ser jättefin ut, gillar den..

Största problemet med Taiwan-trawlers är nog teakdäcken och läckande fönster. har tagit bort teaken på min och har nu rent plastdäck. Båten som är på väg från USA nu är i bättre skick än min så det behöver inte vara ett jätteproblem.

Tycker om den här typen av båt, och många verkar göra det... man får hela tiden kommentarer och glada tillrop. Kul!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det svenska Albin Marin som var inblandade, eller var det ett annat företag som hette Albin i USA också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...