Gäst Lasse Postad 11 Mars , 2005 Hej! Har nyligen köpt en Ryds 530 GT med Yamaha 115 cetol, skulle vara kul att höra om det är någon som har erfarenhet av båttypen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 Mars , 2005 Båtnytt 8904 RYDS 530 GT, TEST Kolla på bilblioteket eller beställ test här: http://www.marinan.com/bestall_tester/index.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias Postad 17 April , 2005 Hej Lasse! Köpte en likadan båt årsmodell -90 med en johnson 115 2-takt -90 förra året, Åkte från fiskebäck till åbyfjorden bakom Lysekil (ca 80 distans) vid midsommar i dåligt väder och hög sjö. båten gick helt underbart i sjön, glider fram utan att slå hårt i skrovet. Bestämde mig för att behålla skrovet och sätta på en yamaha 80 fyrtakt iår, sjösatte häromdagen och det var en njutning! Gratulerar till ett bra båtköp, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 April , 2005 Hej, Jag ägde under några år en 530GT med 90hk Evinrude. Den var helt underbar i sjön. De lite lustigt formade steglisterna gör att skrovet inte reser sig upp ur vattnet, utan snarare drar ned luft under skrovet. Detta gör att båten är mycket stabil även i full planing. (Inget vickande och vaggande när någon flyttar sig i båten.) Det enda jag ångrar är att jag sålde den, så grattis till ett bra köp!! Skrovet kommer från USA och sattes i produktion i samband med att Brunswick (tror jag det var) köpte RYD i slutet av 80-talet. När RYD lade ned produktionen i början av 90-talet återuppstod båten som Saltö 530, fast då med mittpulpet. /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 18 April , 2005 Jag har en lika dan, kanon båt. Jag har haft ett problem med den bara. Det va att det kom in vatten i dubbel botten. Det va inte riktigt tätt mellan skroven i aktern vid akterspegeln. Där vattnet i baljan där bak rinner ut genom dränerings hålen va det inte heller riktigt tätt så det va nära den hände en olyka när ja va ute och fiskade, men hur har jag tätatalla skarvar i hela aktern med siklaflex . efter det blev det bra. Jag märkte det att det va massa vatten under luckan vid batteriet ofta såg att tidigare ägare haft samma problem då huvudsträmbrytaren va kass och urkopplad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 18 April , 2005 Jag kan ta kort och lägga upp på hur du kan sätta i en sterio och högtalare i båten utan att behöva såga eller borra i båten om du vill Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen Postad 25 Juli , 2005 Höhöhöh såg på blocket för ett tag sedan. Där fanns det en ryds 530 GT med en Johnson 150 hk...e inte det lite väl mycket hk på en 530? [RÖD]Mvh, Prins Eugen the waverunner himself[/RÖD] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kummen 0 Postad 9 Maj , 2006 Halloj Har en 520 gt -91 m 90 hk Tamaha. Ej sjösatt än så jag vet inget om hur den är att köra,DOCK skulle jag behöva ha hjälp med tankmätare. De har snott min mätare så allt som återstår är en avklippt kabel. Viken mätare skall jag ha vdo? var hittar jag en sådan. själva tankmäteren med flottör o dyl finns kvar men saknar instrumentet. Hoppas på svar Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser