Gäst MaxSchmeling Postad 9 December , 2013 Vi ska plocka av dessa bägge och när man studerar sprängskissen så blir jag lite konfunderad. Hur är principen; lossa 4 bultar och dra ut eller vad? Kanske någon som har gjort det kan vägleda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Watermill 1 Postad 9 December , 2013 Har nyligen lossat en av mina värmeväxlare på en TAMD 41A då den har misstänkt inre läckage då den har tappat all frysnivå under sommaren! Lossade slangarna i bakre gaveln samt fäst bultarna sen var det bara att vicka loss den från de grova rören från blocket, tätar med o-ringar mot dessa rör! Efter detta kan man lossa bakre gaveln med centrumbulten så ser du insatsen som ser ut som panntuber på ett ånglok! tyvärr verkar denna insats ej gå att lossa utan att värma loss främre gavelns lödning! Lämnar därför över detta till en kylarmakare som har kunskap och utrustning för att lossa insatsen och provtrycka den! Lycka till Watermill Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 10 December , 2013 Nu har jag inte kollat men skiljer sig inte en TMD och en TAMD41A åt när det gäller värmeväxlaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Watermill 1 Postad 11 December , 2013 Samma partnummer på dessa! www.marinepartseurope.com/ Watermill Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser