UlfG80 6 Postad 7 December , 2013 Får en förvirrad själ fråga om råd. Har en Silva Sea Data med ekolodstransducer som det står Nexus på som behöver servas. Nobelius jobbar inte med dessa märken. Ringde Nexus i Bromma, som numera kallar sig Garmin, men de sa att den där får du skicka till Göteborg. Finns det verkligen ingen som tar sig an detta i STHLM, och i så fall, vem i GBG är det som gör det? Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 946 Postad 8 December , 2013 Garmin support i Billdal är nog enda stället i Sverige som lagar/servar Silva-/Nexusinstrument. http://www.garmin.com/se/company/contact_us/ och de lär inte vara lika kundorienterade som Silva/Nexus i Sollentuna var...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 9 December , 2013 Nej, Nexus är verkligen inte kundorienterade. Jag har haft en maildiskuss med deras support sedan i somras. De vet inte vad för grejer de säljer. De vet inte hur de fungerar och de vet inte heller hur man ställer in dem. Hade jag bara lyssnat på alla råd som sa UNDVIK Nexus/Silva!!! så hade jag haft en bra mycket gladare sommar. Så, alla som ännu inte begått misstaget att köpa Nexus/Silva får gärna ta lärdom av mina misstag. För att förtydliga ytterligare: UNDVIK TILL VARJE PRIS! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
UlfG80 6 Postad 15 December , 2013 Suck, detta verkar vara en återvändsgränd. Garmin i Billdal har lagt en stor blänkare på sin web om att de inte tar emot service-artiklar utan ett RMA-nummer längre. Men bra att detta kom upp, med risigt kundbemötande. Ska se om jag kan hitta någon i grannländerna. Och om någon sitter på en Nexux Depth B3 ekolodsenhet så vet ni vem som behöver den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 946 Postad 15 December , 2013 RMA-nummer är ju lätt att få. Gå in på denna länk och gör en registrering av din felanmälan, sedan är det bara att skicka in delarna. http://se.rma.garmin.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser