bigtuna 1 Postad 5 December , 2013 Hej! Här kommer ett par amatörbåtfilmer som jag har gjort för minnas sommaren över vintern Vimeo (Bättre kvalite): Sommaren 2013: http://vimeo.com/81075406 Sommaren 2012: http://vimeo.com/57967577 Youtube: Sommaren 2013: Sommaren 2012: Ps. Om någon har ont av att höra musik i film så kan jag avråda att titta :-) Tips på länkar till andra båtfilmer vore trevligt nu i höstmörkret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 5 December , 2013 Underbart att se! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 5 December , 2013 Härliga filmer, härliga bilder... Man blir riktig glad av att se dem :-) Öch musiken är inget att klaga på: Allt från Bittersweet symphony till skönsång i form av Bä bä, vita lamm och Sjöröva Fabbe farfar kar... Helt underbart :-) :-) :-) Längtar till säsong 2014 nu :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 5 December , 2013 Här är en till sommar film viserligen från förra sommaren. http://www.youtube.com/watch?v=rsinWS9uh-Y Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 5 December , 2013 Tack för filmerna. De värmde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjohan 0 Postad 5 December , 2013 Mycket proffsigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 6 December , 2013 Trevlig, med många varierade scnener. läggerlänken till vår Göta kanal resa sommaren 201 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 6 December , 2013 Yes, där satt den; sommarkänsla på burk! Men var är flytvästarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigtuna 1 Postad 7 December , 2013 Tack för kommentarerna och tack för länkarna till filmerna, trevligt med tips på nya resmål Bakläxa på flytvästar, på durken gör de ingen nytta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 7 December , 2013 Tack för omtanken och säkert en trevlig film. Men jag och många med mig avstår justt pga musiken . Definitionen av musik är ju dessutom relativ. Din pik är dessutom vådligt tydlig o därav överygad om den klena responsen. Tips ! tHar ändå tjuvkollat lite men du måste nog skaffa en lite större//intressantare båt för attt det skall vara riktig tkul att kolla på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 7 December , 2013 Mmm kanske lte väl profffsigt!!!!! Kul att se ännu en reklamfilm från Yamarine. Tyvärr är ju produkten inte lika bra som på filmen. Men det här verkar ju lite desperat!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tfrisk 1 Postad 7 December , 2013 Mycket trevliga filmer! Stort tack! Fråga 1: Hur lyckades du undvika alltför mycket skakningsoskärpa? Fråga 2: Vilken sorts kamera? Fråga 3: Vilken sorts kamera för undervattensdelarna? Än en gång, mycket fina filmer, tack för att du delade! //Snöig Stockholmare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 7 December , 2013 Oj! Dina kommentarer dryper verkligen av den kungliga svenska avundsjukan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 7 December , 2013 OT Det här forumet är hel knas. Bla. vid inloggning kan jag inte se mina egna kommentarer? Dessutom inte de senaste. Tror det var något om ”drypande svensk avundsjuka”. Iaf. Nej har större dyrare och snabbare båt. Dessutom vackrare skärgård . Så nej inte avundsjuka. Men initiativet är helt ok och förstår intresset från de som har småbåtar. Men det som påpekades tidigare vidhålles och har ingenting med avundsjuka att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 7 December , 2013 Häftiga filmer och Yamarin var en gång en favorit som vi nästan var på väg att köpa. Men så insåg jag att vi ville ha en bobåt. Reklam eller inte... förresten; vad är inte REKLAM? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 7 December , 2013 Det väcker minnen från -80talet när vi blåste runt i en HTbåt på sommrarna. Men på den tiden var man grym med 70hkr och 30knop. Hur for går dessa monster?:-D Jag glömde tillägga najs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigtuna 1 Postad 7 December , 2013 Hej tfrisk! Första filmen är inspelad med en gopro kamera, den första modellen samt en Canon 550d med ett 18*135 objektiv med skaksensor. Den andra filmen är filmad med en Samsung galaxy s2 och en s4,sången med baby vita lamm är filmad med s4an . Undervattensfilmerna är gopro hero 2,den första gopro kameran. Sekvensen med flera båtar är filmad med s2:an. Jag har använt skak filter på några klipp i final cut Pro, funkar bra. Senaste premiere Pro till Windows har också skak filter som fungerar bra. Har filmat massor med material med en Sony handycam hdr-cx520 som har skaksensor och 12* optisk zoom som jag kan rekommendera. Nackdelen är att den sparar formatet i ett filformat som inte går att redigera direkt i finalcut, därför orkade jag inte ha med det materialet i filmen(skall göra en längre semesterfilm för eget bruk där jag tänkte använda det materialet) . Tycker det är roligt att klippa ner något kortare (med godbitarna) från allt råmaterial som man kan kolla lite oftare på och längta till nästa sommar nu i vintermörkret även om det kan vara lite skakigt och inte filmat med proffsoptik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigtuna 1 Postad 7 December , 2013 Hej Happysix! Tack, 39 knop med 150hk med semesterpackning, utan packning har vi fått upp den i 43 knop. Ligger och kör i ca 24 knop med en förbrukning på runt litern. Specen säger 0,8 l sjömil i ca 24 knop med vi låg på ca 1.1 med packning. Vi sov som längst 2 veckor i sträck i sommar, lite trångt men med rätt ordning på Stuven och inte förstora krav på utrymme så funkar det, lite bättre än i tält tycker vi i alla fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 7 December , 2013 Får nog krypa till korset här. Men även solen har sina fläckar. Har nu kolllat hela filmen och måste tillstå reklamen och musiken bortagen, en hyvens trevlig film. Och i eftertankens kranka blekhet så insåg jag ju helt plötligt att i er ålder så... vad körde jag o min familj för båt då? Mkt trevlig att titta på och många även för oss med lite större båtar (men snälla ta bort reklamen, musiken kan vi leva med) Kör själv med Nikon för hela slanten men det verkar ju som om att Canon även hjälpligt kan tillverka ngt förutom kopieringsmaskiner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigtuna 1 Postad 7 December , 2013 Hej gbt54! Tack,tar till mig kommentarerna. Var lite extra Yamarinfrälst första året då vi hade båten(första filmen) . Det finns endel som kunde vara bättre planerat etc med vår båt, Stuv etc. Då vi bor i inlandet och har båten i insjö ville vi ha en så stor båt som möjligt men som vi ändå kunde traila till kusten (med en 80 trailer) efter en vanlig personbil. Hade vi bott på kusten hade vi nog skaffat oss en större bobåt. Om det blivit Motorbåt eller segelbåt är svårt att säga då båda alternativen har sin tjusning. Med facit i hand passar en motorbåt bra för oss nu när vi har småbarn och vi kan ta oss hem snabbt om det blir dåligt väder etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 7 December , 2013 Då är det troligen något annat som är litet.... :D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 458 Postad 9 December , 2013 Härliga filmer som släpper in lite sommar i vintermörkret. Här kommer en OT-film för seglare. http://www.youtube.com/watch?v=f_WEdni7XWg Kanske inte sådant vi seglare gör varje dag, men... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser