Riwallen 1 Postad 11 Mars , 2005 Hej på er alla glada forumare!! Har en vanlig hederlig pinnratt som jag vill lägga ett stålrör eller aluminiumrör runt om (se bild) Vet ni om man kan få tag på färdiga rör eller måste man gå till någon firma och be dem göra ett runt rör?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uhlric 0 Postad 11 Mars , 2005 Hej Riwall! Blir nog till att trava iväg till smeden för att få nåt o passa där. Men tänk bara på att inre diametern på röret inte får vara större än yttre diametern eftersom hålet då hamnar på utsidan av röret. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 11 Mars , 2005 Hej Riwallen! Jag har lagt ut en förfrågan till en kompis i den branshen, men han ska kolla runt och återkomma när han hittat någon. Undertiden kan du kolla på: http://www.blomberg-stensson.se/rorbock.htm http://www.johpomek.se/ /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 11 Mars , 2005 Ah Uhlric!!! Nu vet jag vilken båt du vill ha värme i. Skickar paketet efter lunch. Tyvärr finns det inga smedar (stavas det så ?) där jag bor men man kanske får söka lyckan på annat håll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uhlric 0 Postad 11 Mars , 2005 Hej igen Riwallen! Japp,i den ska de bli varmt o gott.Ser fram mot posten,inte så ofta man gör det annars... Angående din pinnratt,hur tjockt rör/stång hade du tänkt dej och vad är diametern på ratten? Ska höra mej för lite.Hör av mej. Ha det gött Uhlric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 Mars , 2005 hej det finns en firma i mariestad som gör rostfria rörböjar till båtar vet ej firma men han heter steffan ringström. han gör massa saker till nimbusboats i lugnås 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Mars , 2005 Hej på er!!! Vad jag förstår så finns det inga färdiga att köpa någonstans så att jag får väl leta rätt på en som gör en åt mig. Om det inte finns någon som vill sälja en sådan ratt till mig förstås :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Mars , 2005 Tack Stenson!!! Det var en schysst hemsida de hade. Ska ta reda på pris men som du sa så det kostar nog mer än det smakar . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 24 Mars , 2005 Tyvärr Stenson de tilltalade mig inte. Inte något sådant jag är ute efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 24 Mars , 2005 AHH OK Nu hittade jag. Men som sagt var italiensk design. HMMM kostar nog gratis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser