Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Thomas-1

JULKALENDERN 2013

Rekommendera Poster

Dags igen för LTH:s julkalender, där enkla naturlagar visas men nu i samband med intervjuer med vanligt folk på stan. Mycket nöje!

(Ps haha vete fasingen om jag inte svarat nästan lika förvirrat som vissa av dem under lucka nr 1, men du har kanske bättre koll?. ;)  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, den bokmärks omgående. Aldrig sett den förr men nu måste man ju se vad dom gömt bakom resten av luckorna :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Happysix har ju en julkaleder på sin profilbild, bara att numrera flaskorna så är den klar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant - speciellt med tanke på att jag har samma initiler som Lunds Tekniska Högskola.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha.yes

Det var en ny en.

Men jag måste meddela att julkalendern är slut(den på bilden i alla fall).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det är ju meningen att du skall köpa en ny kalender, för varje ny jul winksmiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, förslag på matematiskt korrekt avartar för just Happysix. ;-)

post-10006646-1394237737,5793_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den dära superhydrofobiska impregneringen under lucka 3, var köper man den? Nån som rent av hunnit testa på kapellväv? Vatten och t.o.m. sirap rann ju av elegant, kanske fågeldretar också lossar lätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det undrar jag med?

Något som detta hade varit fint.

Jag har sett någon produkt i en reklam med  arbetshanskar som efter behandling ej vart varken våta eller smutsiga.

Men hittar den ej igen.

Kanske det var här på MG jag klicka på en länk,jag minns ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara två sprayburkar, en för nån sorts förbehandling och sedan en för ytlagret enligt DENNA sajt. Märkliga och imponerande egenskaper, ser ju smått omöjligt ut i videon.

Tydligen är behandlingens varaktighet ifrågasatt, själv funderar jag på vad som skulle hända inuti mina lungor om jag andas in nano-sprejet. Vatten kanske ansamlas kring lung-alveolerna för att kroppen inte kan absorbera/utsöndra luftfuktighet normalt? Men intressant i teknisk mening är det onekligen oavsett risker i praktiken.

Haha, om man t.ex. skulle behandla båtbotten blir då fobin mot vatten så stark att man måste banka ner båten i vattnet med våld vid sjösättningen? Vänder sig båtfan uppåner?? :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt!

Haha, om man t.ex. skulle behandla båtbotten blir då fobin mot vatten så stark att man måste banka ner båten i vattnet med våld vid sjösättningen? Vänder sig båtfan uppåner??

Du måste tänka tvärtom här. Skall nog inte användas för båtens botten. Om man i stället behandlar båten bara ovan vattenytan får man en båt som vänder sig på rätt vid eventuell kantring. En otrolig säkerhetsgrej alltså...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite sent för julgrejs men den

gran-insamlaren har det rätta schvunget. Rejält skicklig och snabb. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...