Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Gedda

Skyhög timpeng på transportstyrelsen

Rekommendera Poster

Fick i dagarna hem papper på att övertagandet av mitt nya skepp gått igenom, fick även papper på vad som tvunget måste uppfyllas, signalbokstäver av en viss storlek och tydlighet, namn och hemmahamn måste tydligt synas i aktern och för ut m.m.  I ett av alla papper så står det att övertagandet godkänts och att det kommer debiteras en kostnad för detta vilket kommer i ett separat brev. fick det brevet ett par dagar efter och där va beloppet 4200:- inpräntat längst ner i brevet. Är det en rimlig kostnad för att byta namn på ägare i skeppsregistret? vad kan det ha tagit? 5 minuter? tar man det gånger 12 så får man fram en timpeng på 50.400:- 

Tror ni dom behöver mer folk på transportstyrelsen? isåfall är jag sugen på att byta till en månadslön på drygt 7 millar ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ringa dem och höra vart man signar sig, för min del räcker det med timpeng på 42000:- cheekycool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu debiterar väl inga myndigheter efter timtaxa?

Det är väl snarare en avgift. Inte en timdebitering? Eller framgår det av din faktura att det är timdebiterat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köper man ett hus så tar den myndigheten betalt med en procentsats på överlåtelsesumman.

Kan bli en rätt hög timpeng... om man räknar ut det så? Men det gör man väl inte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej det va bara ett litet räkneexempel från min sida :-) Nepp Happy inte fått något men skickade ett till dig istället med min mailadress. Har du möjligtvis inte fått det så är det m-gedda alfakrull telia.com ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...