Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Malarpiraten

Tillverkare?

Rekommendera Poster

Hej hej alla

Blandmissbrukare som jag är har jag skaffat mig en segelbåt som nytt projekt, nu när motorbåten är i bra skick.

Det blev ett renoveringsprojekt enl. bild i länk nedan. Dock vet jag inte vad det är för båt. Hittar inga märkningar e.d. så jag vänder mig till Er alla för lite hjälp. Är det någon som känner till vad det är för plastbalja jag har skaffat. Vet att bilden inte är den bästa, men det är den jag har tillgänglig.

Med vänliga hälsningar och i hopp om vägledning.

http://www.ladda-upp.se/bilder/oegtsedgbugnyh/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om vad det kan vara för båt, i den vinkeln skulle det kunna vara ett hundratal fenkölade modeller. :-)

Ta några bättre bilder när du får möjlighet så är det säkrt någon som vet.

Grattis till det nya projektet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästan säker på att det är en Eygthene 24.

www.eygthene24.com

Med en stängd förpulpit som det ser ut på din båt, och med ganska breda skarndäck vid sidan om överbyggnaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen, men det ser intu att vara rätt. Har några mer detaljerade bilder som kanske kommer att skina ett skimmer av upplysning för någon :-)

post-10026630-1394237735,9941_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är mysteriet löst! Det är en Primvent 21. Hade ren tur och såg en liknande på Blocket. Baljan är nu, efter mycket fix och don över vintern, sjösatt och premiärturen gick av stapeln i Mälaren igår. Sköter sig fint och är lättseglad. Till och med sambon och dottern tyckte att det var skoj (En jävla vinst :-) ). Det ser ut som om det blir en hel del båtliv i sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...