Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
lary

Båttidningar

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Värmland som har gamla båttidningar liggande och som lånar ut dem några veckor. Vore kul och nyttigt att få låna  tycker jag.

MVH

Lary

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Själv undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att låna ut sitt sommarhus på Bahamas vecka 3?

post-10024382-1394237727,2318_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte antingen starta en egen tråd om det, eller bara ge fan i att svara så jvl dumt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat på biblioteket? Vet att flera bibliotek i Stockholm har i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bibliotek som Peter säger. Vet att Karlstad har, men osäker på om de är avsedda endast att läsas på plats el om man får låna hem. Vaktsrugorna på båtklubbarna brukar vara belamrade med div tidningar så om du är medlem i någon klubb kan du ju titta in i vaktstugan/gemensamma utrymmen typ festlokaler osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack!    Biblioteket i  K-d har tidskrifter till utlåning. Båtnytt sparas i 5 år och övriga i 3 år. Jag har lånat alla de har.

Vad jag hoppas på med frågan på MG är att få tillgång till äldre tidningar. Har en båt från -76 och det bör ha stått ett o annat matnyttigt om den generationens flytetyg under åren.

//Lary

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall till Karlstad om tre veckor. smiley

Jag slängde alla mina båttidningar på tippen för nåt år sen. Det var På kryss från 1970, Västpricken och Odyse. Segling sen mitten av 1990-talet, Praktsikt båtägande alla nr utan nr två, Båtliv och Båtnytt plus lite udda tidningar sad

Nu har jag bara Kryssarklubbens tidningar och Båtliv. Ibland slänger jag dom utan att ha läst. surprise

Det mesta finns ju på nätet idag yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för båt?

Med vänlig hälsning,

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...