Patoja 0 Postad 23 November , 2013 Hej! Vi har sedan 1997 förflyttat oss med en Buster L utrustad med en 50 hk Yamaha fyrtakt. Det har varit ett både bra och ekonomisk ekipage. Jag söker nu en något större båt kanske 6 meter men fortfarande bensinsnålt och inte för dyrt. funderingarna går kring en öppen båt med höga fribord och inte alltför tung. Båten kommer knappast utanför Mälarens vatten. Vi bor vid vattnet och vill gärna enkelt kunna dra upp båten när höststormarna kommer för att sedan knuffa i båten igen om vädret tillåter. Tacksam för förslag: Mvh Johan S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 24 November , 2013 Eldrift kanske. 8 timmar på en ladning. gårinte fort men den är tyst och underhålls fritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 24 November , 2013 och finns i olika storleker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 24 November , 2013 Detta är najs! En pimpad livbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patoja 0 Postad 27 November , 2013 Tyvärr räcker inte farten till då vi behöver komma upp i runt 15 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 27 November , 2013 Med bärplan och utombordare kommer man upp i den farten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 28 November , 2013 Vad synd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 28 November , 2013 Nu är vissa snipor rätt snabba men då blir dom lite dyrare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patoja 0 Postad 28 November , 2013 Det där såg ut att gå tillräckligt fort. Har du en susning om vilka som säljer båttypen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 28 November , 2013 Det finns många märken av av dessa i Nederländerna. http://www.waterspoor.com/en/sloops/ Grymt coola båtar tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 28 November , 2013 Precis vad jag menar. den har bärplan,har själven del i programmet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 28 November , 2013 den här klarar 15kn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser